ew
Ropa w USA tanieje. Prezydent USA Donald Trump chce jeszcze niższych notowań surowca. Tymczasem zapasy ropy wzrosły w ubiegłym tygodniu o niemal 5 mln baryłek, mocniej od oczekiwań - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na styczeń na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 54,40 USD za baryłkę, po zniżce o 0,4 proc.
Brent w dostawach na styczeń na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 63,12 USD za baryłkę, po spadku ceny o 0,6 proc.
Zapasy ropy naftowej w USA w ubiegłym tygodniu wzrosły o 4,85 mln baryłek, czyli o 1,1 proc., do 446,91 mln baryłek - poinformował amerykański Departament Energii (DoE). Rynek oczekiwał wzrostu zapasów o 3,61 mln b. To już 9. z kolei tydzień, gdy zapasy ropy w USA wzrosły, i najdłuższa taka seria wzrostowa od marca 2017 r.
Tymczasem prezydent USA Donald Trump podziękował w środę na Twitterze Arabii Saudyjskiej za niskie ceny ropy naftowej. "Ceny ropy są coraz niższe. Świetnie!" - napisał prezydent USA. "Podziękowania dla Arabii Saudyjskiej, ale niech ceny będą jeszcze niższe! (Let's go lower)" - dodał.
OPEC i inni dostawcy ropy przygotowują się zaś do wprowadzenia cięć w produkcji surowca.
Na początku grudnia w Wiedniu ministrowie ropy z kartelu oraz przedstawiciele innych krajów - producentów ropy - ocenią sytuację na globalnych rynkach paliw i podejmą decyzję, co robić dalej.
Analitycy Citigroup wskazują, że obecnie otwarte są wszystkie opcje - poczynając od braku cięć w dostawach ropy - po zmniejszenie produkcji przez kartel i jego sojuszników nawet o 1,4 mln baryłek dziennie.
"Po komentarzach prezydenta Trumpa rynek jest trochę zaniepokojony, że Arabia Saudyjska może nie zająć mocnego stanowiska wobec cięć produkcji ropy" - mówi Daniel Hynes, starszy specjalista ds. handlu towarowego w Australia & New Zealand Banking Group Ltd.
Ropa WTI na NYMEX zdrożała podczas poprzedniej sesji o 2,3 proc. Dzień wcześniej WTI straciła 6,6 proc. (PAP Biznes)
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych