MN
Państwowa Komisja Badań Wypadków Morskich opublikowała uchwałę w sprawie poważnego wypadku morskiego na statku Nefryt, należącym do szczecińskiego armatora Euroafrica. Z ustaleń komisji wynika, że przyczyną śmierci dwóch marynarzy było zatrucie środkiem chemicznym używanym do fumigacji ładunku zawierającym wodorotlenek fosforu PH3.
W wyniku tego wypadku oprócz śmierci dwóch osób, 13 kolejnych marynarzy trafiło do szpitala. Do zdarzenia doszło we wrześniu 2015 roku.
Pełna treść opublikowanej uchwały:
"Po rozpatrzeniu w dniu 5 sierpnia 2016 r. materiałów dotyczących bardzo poważnego wypadku morskiego na statku Nefryt, bandery maltańskiej, zaistniałego w dniach 24-26 września 2015 r. u wybrzeży Wybrzeża Kości Słoniowej, w wyniku którego śmierć poniosło dwóch członków załogi, a pozostali doznali uszczerbku na zdrowiu, Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich uznała, że przyczyną wypadku było zatrucie środkiem używanym do fumigacji ładunku zawierającym wodorotlenek fosforu PH3. Komisja uznała za konieczne sporządzenie i ogłoszenie raportu końcowego."
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku