MN
Państwowa Komisja Badań Wypadków Morskich opublikowała uchwałę w sprawie poważnego wypadku morskiego na statku Nefryt, należącym do szczecińskiego armatora Euroafrica. Z ustaleń komisji wynika, że przyczyną śmierci dwóch marynarzy było zatrucie środkiem chemicznym używanym do fumigacji ładunku zawierającym wodorotlenek fosforu PH3.
W wyniku tego wypadku oprócz śmierci dwóch osób, 13 kolejnych marynarzy trafiło do szpitala. Do zdarzenia doszło we wrześniu 2015 roku.
Pełna treść opublikowanej uchwały:
"Po rozpatrzeniu w dniu 5 sierpnia 2016 r. materiałów dotyczących bardzo poważnego wypadku morskiego na statku Nefryt, bandery maltańskiej, zaistniałego w dniach 24-26 września 2015 r. u wybrzeży Wybrzeża Kości Słoniowej, w wyniku którego śmierć poniosło dwóch członków załogi, a pozostali doznali uszczerbku na zdrowiu, Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich uznała, że przyczyną wypadku było zatrucie środkiem używanym do fumigacji ładunku zawierającym wodorotlenek fosforu PH3. Komisja uznała za konieczne sporządzenie i ogłoszenie raportu końcowego."
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych