PMK
Postępowanie w sprawie byłego prezesa Towarzystwa Finansowego Silesia, który wydzierżawił spółce Kraftport tereny stoczni szczecińskiej trwa już trzy lata, a jego końca nie wisdać. Wojciech B. został oskarżony o niegospodarność i narażenie spółki Skarbu Państwa na straty w wysokości 36 mln zł.
Sprawa w sądzie rozpoczęłą się w 2014 roku, ale historia rozpoczęła się w 2011 roku. Towarzystwo Finansowe Silesia było ówczesnym właścicielem terenów po zlikwidowanej stoczni w Szczecinie. Spółka znalazła inwestora na te tereny - firmę Kraftoport, która miała budować statki w Szczecinie.
W imieniu Silesii Wojciech B. podpisał z Kraftoportem umowę dzierżawy na 10 lat. Jak się później okazało, Kraftoport został zarejestrowany jako firma dopiero po zawarciu umowy z Silesią. Firma nie zbudowała ani jednego statku.
Jakby tego była mało, Kraftoport nie zapłacił nic za dzierżawę, a wywiózł z terenu stoczni "złom" warty ponad 250 tys. zł. Straty jakie poniósł SP w tej sprawie wyceniono ogółem na 36 mln.
Wojciech B. wciąż nie przyznaje się do stawianych zarzutów, a proces trwa 3 rok. Według relacji rzecznika sądu w Katowicach, kolejna rozprawa rozpocznie się za niespełan tydzień. Sprawa jest jednak skomplikowana i nie wiadomo, kiedy zapadnie rostrzygnięcie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych