ew
Osiem osób zostało oskarżonych o udzielanie i przyjmowanie korzyści majątkowych oraz działanie na szkodę Polskiej Żeglugi Morskiej - poinformowała we wtorek Prokuratura Krajowa. Oskarżonym grozi do 8 lat więzienia.
Akt oskarżenia przeciwko ośmiu osobom skierował do sądu zachodniopomorska delegatura Prokuratury Krajowej w Szczecinie - poinformowała we wtorek w komunikacie Prokuratura Krajowa. Jak podano, oskarżonym zarzucono m.in. "udzielanie i przyjmowanie korzyści majątkowych w ramach zorganizowanej grupy przestępczej".
"W toku postępowania prokurator Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu do Spraw Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie ustalił, że oskarżeni w ramach zorganizowanej grupy przestępczej udzielali i przyjmowali korzyści majątkowe" - poinformowała PK. Ponadto, według śledczych, w latach 2007-2014 osoby te dopuściły się popełnienia przestępstw menadżerskich na szkodę Przedsiębiorstwa Państwowego Polskiej Żeglugi Morskiej z siedzibą w Szczecinie i podmiotów zależnych.
Prokurator ustalił, że mechanizm przestępczy polegał m.in. "na uzgadnianym zawyżaniu kwot na fakturach za realizowane usługi spedycyjne o wartość nienależnych korzyści majątkowych, przekazywanych pracownikom ówczesnego Działu Spedycji PŻM PP w zamian za wybór ustalonych podmiotów jako wykonawców zleceń". Łączna kwota przyjętych i udzielonych korzyści majątkowych opiewała na kwotę 8 milionów złotych - podała prokuratura.
W toku śledztwa zabezpieczono od oskarżonych mienie na poczet przyszłych kar i finansowych środków karnych. To m.in. mieszkania, samochody, jachty czy numizmaty. Jak poinformowała PK, zabezpieczono też "cenne obrazy kolekcjonerskie m.in autorstwa Wojciecha Kossaka, Jacka Malczewskiego i Tadeusza Makowskiego". Zabezpieczone mienie ma wartość ponad 3,5 miliona złotych.
Oskarżonym grozi do 8 lat więzienia, a także przepadek korzyści majątkach pochodzących z przestępstwa.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych