pc
Kreml otrzymuje ogólne raporty na temat sytuacji wokół rurociągu Przyjaźń - powiedział w piątek rzecznik prezydenta Władimira Putina, Dmitrij Pieskow. Ocenił, że doszło do "nietypowej sytuacji" i "problemu technologicznego", którego jednak "nikt nie ukrywa".
Przedstawiciel Kremla uchylił się od odpowiedzi na pytanie o ocenę szkód; jak powiedział, kwestią tą zajmuje się ministerstwo energetyki Rosji. Pieskow wskazał, że Kreml otrzymuje informacje o "ogólnym" charakterze na temat incydentu z zanieczyszczeniem ropy.
"Rząd i przedstawiciele odpowiednich firm współpracują z kontrahentami, trwają negocjacje" - podkreślił Pieskow. Pytany o następstwa incydentu dla stosunków z Białorusią, zapewnił o "dokładanych obecnie wysiłkach w celu zminimalizowania następstw dla partnerów i kontrahentów Federacji Rosyjskiej".
W piątek rozmowy w Moskwie na temat wznowienia tranzytu ropy rurociągiem Przyjaźń będą prowadzić premierzy Rosji i Białorusi: Dmitrij Miedwiediew i Siarhiej Rumas.
Przedstawiciele polskich i niemieckich rafinerii rozmawiali w czwartek z Rosjanami w Warszawie w sprawie wznowienia dostaw. Ministerstwo Energii RP podało w piątek, komentując rozmowy, że do rozwiązania pozostaje kwestia odszkodowań za odbiór zanieczyszczonej ropy z Rosji.
19 kwietnia poinformowano, że rurociągiem Przyjaźń płynie przez Białoruś w kierunku zachodnim zanieczyszczona ropa; w surowcu wykryto przekroczenie norm chlorków organicznych. Polski PERN 24 kwietnia wstrzymał odbiór z białoruskiego systemu przesyłowego, a dzień później analogiczną decyzję podjęła ukraińska Ukrtransnafta. W efekcie Rosjanie wstrzymali przesyłanie ropy płynącej Przyjaźnią do Europy Wschodniej i Niemiec.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych