Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) w nowej rezolucji zwraca uwagę na potrzebę lepszych regulacji i zmniejszenia obciążeń administracyjnych na rzecz marynarzy, armatorów i administracji.
Na posiedzeniu Rady IMO, które odbyło się w ubiegłym tygodniu, organizacja osiągnęła porozumienie w sprawie projektu uchwały odnoszącej się do wprowadzania międzynarodowych regulacji w żegludze morskiej.
IMO zwraca uwagę, że przepisy powinny być formułowane jasno, tak żeby było wiadomo które dotyczą marynarzy pracujących na statkach a które pracowników lądowych armatorów.
Niepotrzebne trudności administracyjne mają być wyeliminowane przed podpisaniem regulacji i zaakceptowaniem przez IMO. Uchwała wymienia pięć zasad sprawniejszego wprowadzania regulacji: konieczność, spójność, proporcjonalność, elastyczność i przejrzystość. Mając na uwadze powyższe zasady wszystkie 171 państw członkowskim IMO powinno dokładnie przeanalizować sytuację przed wprowadzeniem nowych przepisów. Dodatkowo zwrócono uwagę, że przepisy powinny mieć charakter mniej nakazowy.
Uchwała ma być przyjęta przez IMO na spotkaniu, które ma się odbyć w listopadzie 2015 roku.
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku
Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni