pc
Siedem firm w Holandii jest podejrzewanych o złamanie unijnych sankcji wobec Rosji - powiadomiła w piątek holenderska prokuratura. Przedsiębiorstwa miały brać udział w budowie mostu łączącego zaanektowany w 2014 r. Półwysep Krymski z Rosją.
Firmy miały m.in. dostarczać na budowę 19-kilometrowego mostu sprzęt i części maszyn. "Jest to poważne przestępstwo, podważające unijny system sankcji" - oświadczyła prokuratura.
Jak pisze gazeta "Alhemein Dahblad", zarząd jednej z firm twierdzi, że nie był świadom tego, iż narusza sankcje. Przedstawiciel innej firmy zapewnia, że nie wiedział o tym, że sprzęt jego przedsiębiorstwa był wykorzystywany do budowy mostu.
Zdaniem prokuratury transakcje odbywały się między listopadem 2015 r. a 2017 r. Nie podano nazw firm, wobec których wszczęto postępowanie.
Jeśli przedsiębiorstwa zostaną uznane za winne złamania sankcji, może im grozić kara finansowa w wysokości do 820 tys. euro. Osobom fizycznym grozi do 6 lat więzienia lub do 82 tys. euro kary.
Wchodzący w skład Ukrainy Półwysep Krymski został zaanektowany przez Rosję w marcu 2014 roku, po referendum, które władze Ukrainy i Zachód uznają za nielegalne.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych