oprac. MN
Pomysł nowego Prawa wodnego budzi emocje. Według żeglarzy jeśli ten przejdzie, zapłacą za niego wszyscy korzystający z usług marin i przystani.
Resort środowiska pracuje nad projektem nowego Prawa wodnego, w którym znalazły się zapisy o podwyższeniu opłat za korzystanie z wód należących do skarbu państwa oraz za zajmowanie dna przez mariny i przystanie. Nowe prawo ma wejść w życie już 1 stycznia przyszłego roku. Opłaty nazwanej już przez środowiko "denną" boją się wszyscy wodniacy, w szczególności na Mazurach, które stanowią największą bazę turystyki wodnej w Polsce.
Dziś właściciele jachtów ponoszą opłaty za cumowanie jachtu, korzystanie z wody, toalety, natrysków, a jeśli dodana zostanie do tego "denna" opłata, koszty ponoszone przez nich za cały sezon mogą wzrosnąć (szacunkowo) z 500, do nawet 2 tysięcy złotych. Problemy finansowe mogą mieć także kluby żeglarskie. Delegacja właścicieli portów jachtowych w najbliższych dniach wybiera się do Ministerstwa Środowiska, by przedstawić swoje racje.
Resort nie zaprzecza planom wprowadzonia opłat dla właścicieli komercyjnych obiektów nad wodami. Będą one uzależnione od długości zajmowanej linii brzegowej. Wzrost opłat zdaniem ministerstwa ma przeciwdziałać ograniczaniu dostępu do jezior, co odczuwają mieszkańcy poożonych nad nimi miejscowości. Trudno jednak założyć, że pośrednio nie stracą na tym także żeglarze, na których zostaną przeniesione te opłaty.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych