PMK
Grupa 14 przedstawicieli wyższej kadry urzędniczej, także wojskowych, odwiedziło Gdynię w ramach programu realizowanego przez Nigeryjski Narodowy Instytut Polityki i Studiów Strategicznych. To szansa na pogłębienie wzajemnych kontaktów, szukanie nowych możliwości i pól współpracy.
Goście podejmowani w Akademii Morskiej przez Rektora prof. zw.dr hab. Piotra Jędrzejowicza oraz władze Uczelni, zostali zapoznani ze specyfiką Akademii, realizowanymi projektami naukowo-badawczymi, ofertą edukacyjną, także dotychczasową współpracą z partnerami z kontynentu afrykańskiego. Warto podkreślić, że Akademia Morska w Gdyni zaangażowana jest w projekt budowy w Namibe (Angola) Akademii Rybołówstwa i Nauk o Morzu realizowany przez Navimor. Dostarczyła koncepcję organizacyjną, plany działania uczelni od strony dydaktycznej i naukowej, jak również całość planów i programów studiów, wraz z podręcznikami.
Pracownicy Akademii uczestniczą w projektowaniu laboratoriów i opracowują listy specjalistycznego wyposażenia. W Akademii Morskiej, na studiach magisterskich i doktoranckich, wykształci się również część kadry przyszłej uczelni. Podobne prace prowadzone są z partnerami z Senegalu. Dla Marynarki Wojennej Algierii opracowywany jest kompleksowy model szkolenia dla powstającego w Gdańsku dużego żaglowca szkolnego. Kadra przyszłej jednostki, w Gdyni, m.in. na „Darze Młodzieży”, przejdzie szkolenie w zakresie obsługi żaglowca. Akademia Morska w Gdyni od wielu lat utrzymuje kontakty z Nigerią. Grupy nigeryjskich studentów regularnie kształcą się tutaj w morskich specjalnościach.
Nigeryjska delegacja, obok spotkania i rozmów z władzami Akademii Morskiej, zapoznaniu się z bazą dydaktyczną uczelni, odwiedziła także Zarząd Portu Gdynia, połączony z objazdem portu, wizytowała także stanowisko centrali systemu VTS Zatoka Gdańska.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych