• <
PZT_980x120_gif_2020

TransLogistica Poland: Porty generatorem ruchu dla przewozów intermodalnych (wideo)

Strona główna Porty, logistyka TransLogistica Poland: Porty generatorem ruchu dla przewozów intermodalnych (wideo)
TransLogistica Poland: Porty generatorem ruchu dla przewozów intermodalnych (wideo) - GospodarkaMorska.pl

ew

06.11.2019 Źródło: własne

5 listopada rozpoczęła się siódma edycja Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki w Warszawie. To jedno z największych w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzeń biznesowych dla branży TSL oraz przedsiębiorstw korzystających lub poszukujących usług z tego sektora.

Tegoroczna edycja, mająca miejsce w dniach 5-7 listopada 2019 w EXPO XXI Warszawa, cieszy się rekordową popularnością. W związku z rozwojem targów, wydarzenie odbywa się w dwóch halach a swoją ofertę prezentuje ponad 285 wystawców, m.in z Polski, UE, krajów bałtyckich, państw WNP, Chin czy Indii.

Wśród wystawców znalazł się m.in. Port Gdynia. Jak powiedział nam Jakub Koczara, kierownik ds. marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia: "Mamy okazję rozmawiać tu z kontrahentami, którzy interesują się naszymi inwestycjami czy też proszą o kontakt z firmami, z którymi mogą współpracować bezpośrednio w porcie. Jest to też świetna okazja do zacieśnienia współpracy z firmami logistycznymi, które wystawiają sie tutaj razem z nami. W tym roku towarzyszą nam dwie bardzo duże firmy: LKW Walter oraz Teramar. Liczymy, że takie projekty przyniosą nam jeszcze więcej ładunków".

Jak dodaje Dagmara Czapigo, kierownik ds. sprzedaży w Terramar: "Z Portem Gdynia łączą nas bardzo bliskie stosunki a nasza obecność na targach wynika z chęci zaprezentowania naszego nowego magazynu o powierzchni ponad 11 tys. m2. Inwestycję tę prowadził właśnie Port Gdynia, obecnie poszukujemy klientów na te powierzchnie magazynowe".

Podczas targów, swoje rozwiązania prezentują firmy działające w oparciu o zagadnienie transportu intermodalnego, firmy transportowe, spedycyjne, logistyczne, armatorzy, porty i terminale, operatorzy giełd ładunków, emitenci kart paliwowych, producenci systemów IT, telematycznych, monitorowania i rozliczania czasu pracy kierowców, systemów poboru opłat drogowych, myjni samochodowych, a także firmy oferujące usługi z zakresu obsługi celnej, doradztwa podatkowego, zwrotu VAT, ubezpieczeń i finansów.

Wśród nich była firma z prawie 150-letnią tradycją i jeden z największych armatorów świadczących swoje usługi w Europie Północnej - DFDS.  Jak mówi Fuat Pamukcu, wiceprezes ds. sprzedaży w śródziemnomorskim oddziale DFDS: "Polski rynek stale się rozwija. Wiele firm przemysłowych przenosi się z zachodniej części Europy do Polski i państw wschodnich. Polska stanowi pewną bramę na istotne węzły transportowe i logistyczne. Dlatego też, z puntu widzenia DFDS, warto spotykać się w Warszawie z naszymi klientami i partnerami".

Tegoroczna edycja obfitowała w nowości branżowe, których, jak pokazują statystyki , poszukuje 55 proc. uczestników odwiedzających TransLogistica Poland. W tej kategorii pojawiły się m.in. grupa wyjątkowych wózków widłowych (dzięki specjalnej konstrukcji możliwy jest załadunek jednocześnie towaru i wózka do auta dostawczego); autonomiczny system transportowy oparty na dronach towarowych czy komunikator przeznaczony na telefony i tablety z systemem Android, który zapewnia stałą komunikację między kierowcą a spedytorem, oraz przesyłanie zdjęć i dokumentów w formie załączników.

Oprócz części wystawienniczej, TransLogistica Poland oferuje gościom także możliwość wysłuchania licznych debat i dyskusji dotyczących ważnych problemów z jakimi zmaga się transport i logistyka. Wśród tematów, jakie zostały poruszone w tym roku zostaną jest m.in.  rola Polski na kolejowym Nowym Jedwabnym Szlaku, transgraniczna logistyka i transport multimodalny w polsko-niemieckich relacjach biznesowych oraz kontrole przewoźników w Europie.

Jednym z panelistów debaty dotyczącej  potencjału polskich centrów logistycznych w obsłudze handlu Chiny-UE oraz rozwoju transportu intermodalnego był Czesław Warsewicz, prezes zarządu PKP Cargo: "Kluczowym elementem rozwoju przewozów i wzrostu polskiej gospodarki są porty stanowiące nasze okno na świat produkcji i wymiany handlowej. Są one jednocześnie generatorem ruchu dla przewozów intermodalnych. Bardzo cieszymy się z inwestycji rządu w tym zakresie, są one kluczowe dla rozwoju polskiego transportu."

Szansę na współpracę w realizacji połączeń i dostaw z portów z PKP Cargo widzi Wojciech Wytrykowski, kierownik europejskiego działu przewozów kontenerowych w AsstrA: "Wielu klientów jest zainteresowanych rozwiązaniami intermodalnymi więc my również jako firma nowoczesna, stawiająca na ekologiczne rozwiązania widzimy w tym potencjał rozwojowy. Mam nadzieję, że w przyszłości, wspólnie z PKP Cargo uda nam się zrealizować ciekawe projekty z korzyścią dla obu stron i naszych klientów".

O zmianach na rynku promowym w regionie bałyckim mówił drugiego dnia Dmitrij Gabczenko, dyrektor działu marketingu Grupy SKAT: "Rynek nieustannie się zmienia a grupa SKAT, zgodnie ze swoim hasłem "always on time" chce zapewnić swoim klientom  nie tylko punktualność, ale też nadążyć za wszystkimi nowościami, żeby oferować najwyższą jakość".

Portal GospodarkaMorska.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

 




 

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 43,02 $ baryłka  -0,14% 23:54
 Cyna 16960,00 $ tona 0,00% 3 lip
 Cynk 2020,00 $ tona -0,74% 3 lip
 Aluminium 1581,00 $ tona -1,25% 3 lip
 Pallad 1938,40 $ uncja  -0,39% 23:45
 Platyna 859,10 $ uncja  2,36% 23:45
 Srebro 18,62 $ uncja  0,16% 23:49
 Złoto 1807,50 $ uncja  0,75% 23:46

Dziękujemy za wysłane grafiki.