ew
Należący do DFDS prom Crown Seaways jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych promów pływających w Europie. Choć trudno w to uwierzyć, znana i lubiana przez pasażerów jednostka kończy właśnie 25 lat.
Prace przy tym nowoczesnym promie zakończyły się 11 czerwca 1994 r. W pierwszy rejs z pasażerami na trasie Oslo-Kopenhaga jednostka wyruszyła 26 lipca 1994 r. Od tamtej pory kilkukrotnie przechodziła modernizację – przebudowano ją m.in. w 2005 r. Inny gruntowny remont, podczas którego statek dostosowano do najnowszych standardów, odbył się w 2014 r. Swoje oblicze zmieniły wówczas znajdujące się na nim bary, restauracje czy pomieszczenia konferencyjne.
Jednostka Crown Seaways nie została zamówiona przez DFDS, ale przez firmę Euroway, która chciała z niej korzystać na linii Malmo-Travemunde. Jeszcze podczas budowy ogłoszono, że będzie nosić nazwę Frans Kockum; potem zmieniono ją na Thomas Mann. Ostatecznie nigdy pod żadną z tych nazw nie popłynęła, a w dziewiczy rejs wyruszyła jako Crown of Scandinavia. Dla firmy DFDS, która odkupiła ją w maju 1994 r., zaczęła obsługiwać trasę Kopenhaga-Helsingborg-Oslo (Helsingborg był obsługiwany przez Crown Seaways do 2006 r.)
170-metrowy statek może przyjąć na pokład 1790 pasażerów (wyposażony jest w 637 kabin) oraz 450 pojazdów osobowych.
Należący do DFDS prom ma aż trzy siostrzane, doskonale znane statki. To Amorella i Gabriella - oba pływają dla Viking Line oraz Isabelle - kursuje w barwach grupy Tallink.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania