pc
Władze ChRL przestaną w sierpniu wydawać indywidualne pozwolenia na podróż na Tajwan mieszkańcom 47 miast w Chinach kontynentalnych, którzy do tej pory mogli ubiegać się o takie dokumenty – poinformowało w środę chińskie ministerstwo kultury i turystyki.
Mieszkańcy Chin muszą uzyskać specjalne pozwolenia, by odwiedzać wyspę, którą Pekin uważa za zbuntowaną prowincję ChRL. Do tej pory o możliwość wyjazdu na Tajwan na własną rękę, a nie w ramach wycieczki zorganizowanej, mogły się ubiegać osoby zameldowane w 47 chińskich miastach, takich jak Pekin, Szanghaj czy Xiamen.
Ministerstwo uzasadniło zakaz wydawania indywidualnych pozwoleń od 1 sierpnia stanem stosunków pomiędzy Chinami kontynentalnymi a Tajwanem, ale nie podało szczegółów.
Agencja Reutera zauważa, że ogłoszenie decyzji przypadło na okres ponownego wzrostu liczby chińskich turystów odwiedzających wyspę. W pierwszej połowie roku było ich 1,67 mln, czyli o 28 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku – wynika z oficjalnych danych.
Chińskie siły zbrojne przeprowadziły w tym tygodniu ćwiczenia na wodach w pobliżu Tajwanu. Rzecznik chińskiego ministerstwa obrony Wu Qian ostrzegł niedawno, że Chińska Armia Ludowo-Wyzwoleńcza jest gotowa do wojny, jeśli „ktokolwiek odważy się oderwać Tajwan od Chin”.
W 2018 roku wyspę odwiedziło 2,69 mln turystów z Chin kontynentalnych, czyli o 1 proc. mniej niż rok wcześniej i o 35 proc. mniej niż w rekordowym 2015 roku – wynika z danych Biura Turystyki Tajwanu.
Stosunki Pekin-Tajpej pogarszają się od 2016 roku, gdy prezydenturę na Tajwanie objęła Caj Ing-wen, która wywodzi się z proniepodległościowej Demokratycznej Partii Postępowej (DPP). Na początku 2020 roku na wyspie odbędą się kolejne wybory parlamentarne i prezydenckie; DPP i Caj zmierzą się z opozycyjną Partią Nacjonalistyczną (Kuomintang – KMT), która opowiada się za zbliżeniem z ChRL.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych