PMK
Związek Portów Brytyjskich (BPA) z rezerwą przyjął wiadomość o podpisaniu umowy brexitowej między Wielką Brytanią i Unią Europejską.
W ramach nowej umowy Irlandia Północna pozostanie częścią obszaru celnego Zjednoczonego Królestwa, ale także punktem wejścia do strefy celnej UE.
- Ostrożnie witamy wiadomości o umowie brexitowej, chociaż jeszcze pozostaje wiele spraw do rozwiązania dla portów w Wielkiej Brytanii i Irlandii – skomentował Richard Ballantyne, prezes BPA.
- Wielokrotnie ostrzegaliśmy, że Brexit bez porozumienia byłby niedopuszczalny i teraz oczekujemy na bardziej uporządkowany proces i podtrzymujemy naszą opinię, że przyszłe relacje powinny nadać priorytet przepływowi handlu na naszych granicach – dodał.
Umowa musi zostać jeszcze ratyfikowana przez przywódców i prawodawców przed 31 października.
Chociaż Wielka Brytania i UE w końcu osiągnęły porozumienie, jego ratyfikacja w parlamencie nie jest jeszcze pewna, ponieważ Partia Demokratycznych Związków Socjalistycznych w Irlandii Północnej (DUP) odmówiła poparcia go.
- Te propozycje nie są naszym zdaniem korzystne dla rynku Irlandii Północnej i podważają integralność Unii. Nasza główna droga handlu na Wschodzie i Zachodzie będzie podlegać przepisom Unii Celnej Unii Europejskiej, mimo że Irlandia Północna pozostanie częścią umowy celnej Zjednoczonego Królestwa – wskazało DUP w oświadczeniu.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek