ew
Międzynarodowe stowarzyszenie Interferry ostrzega, że operatorzy promowi potrzebują rządowego wsparcia aby przetrwać kryzys związany z pandemią koronawirusa i zrekompensować straty sięgające miliardów dolarów.
W swoim apelu zamieszczonym na stronie internetowej, Interferry w imieniu swoich członków wezwało światowe rządy do włączenia branży promowej do odpowiednich pakietów pomocy finansowej związanej z pandemią koronawirusa. Jak czytamy: "wsparcie to ma zasadnicze znaczenie dla operatorów, którzy wkrótce, gdy światowa gospodarka zacznie się odbudowywać, będą w stanie zapewnić dostępność infrastruktury krytycznej i personelu".
Stowarzyszenie Interferry wyszczególniło pożądane przez branżę formy wsparcia:
1. bezpośrednie wsparcie finansowe w celu zastąpienia utraconych i poważnie zmniejszonych dochodów;
2. udzielanie nieoprocentowanych pożyczek;
3. ulga podatkowa z podatków od wynagrodzeń i innych podatków nałożonych przez rząd;
4 zwolnienie ze stałych opłat portowych (w stosownych przypadkach).
Promy przewożą rocznie ponad dwa miliardy pasażerów - co odpowiada branży lotniczej, a ponadto 250 milionów pojazdów osobowych oraz 40 milionów ciężarówek i przyczep. Ograniczenia w przemieszczeniu się i zamknięcie granic na całym świecie znacznie zmniejszyły liczbę przewożonych pasażerów. W niektórych lokalizacjach, operatorzy musieli całkowicie zamknąć połączenia.
Wielu operatorów ro-pax nadal świadczy jednak usługi przewozowe, aby utrzymać otwarte kanały łańcucha dostaw.
„Operatorzy promowi rozumieją kluczową rolę, jaką odgrywają w utrzymywaniu łańcucha dostaw”, mówi dyrektor generalny Interferry, Mike Corrigan. „Firmy te nadal świadczą usługi przewozowe. Ich wysiłki mają na celu zapewnienie nieprzerwanej dostawy ważnych towarów. Skala kryzysu związanego z COVID-19 nie jest jeszcze znana, ale mimo to, załogi promów codziennie przychodzą do pracy, dzięki czemu statki nadal mogą kursować".
Corrigan przyznał, że na skutek decyzji rządów i władz sanitarnych, dotyczących zamknięcia granic i ograniczenia podróży, operatorzy promowi zgłaszają spadki w ruchu pasażerskim na poziomi 75 do 100 procent oraz zmniejszenie ruchu samochodowego o ponad 50 procent.
Interferry to organizacja założona w 1976 roku, której celem było stworzenie platformy współpracy i wymiany informacji między podmiotami branży promowej. Interferry posiada obecnie 260 członków w 40 krajach. Ponadto, Interferry pełni rolę przedstawiciela przemysłu promowego będąc konsultantem przy IMO (Międzynarodowej Organizacji Morskiej) oraz posiada status obserwatora przy Stowarzyszeniu Armatorów Wspólnoty Europejskiej (ECSA).
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Świnoujście. Terminal kontenerowy sercem uniwersalnego hubu
Ropa brent | 54,84 $ | baryłka | 0,00% | 22:58 |
Cyna | 21298,00 $ | tona | -0,56% | 14 sty |
Cynk | 2716,00 $ | tona | -1,27% | 14 sty |
Aluminium | 2010,00 $ | tona | 0,05% | 14 sty |
Pallad | 2391,00 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Platyna | 1078,70 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Srebro | 24,82 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Złoto | 1827,85 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |