PMK
Istnieją dwa znamienne zagadnienia, które wyróżniają się w raporcie na temat gospodarek oceanicznych w roku 2016 sporządzanych przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Pierwszy to sposób, w jaki wiele z tych branż jest powiązanych ze sobą. Po drugie, wszystkie te branże mają się rozwijać i muszą to robić, nie tylko w prawdziwie zrównoważony sposób, ale także w sposób korzystny dla całego spektrum branży oceanicznej.
To, co OECD mówi o kształcie przemysłu oceanicznego, można zestawić z niektórymi ostrzeżeniami zawartymi w najnowszym raporcie o przeglądach rynku okrętowego z Danish Ship Finance. Według raportu nie obserwujemy obecnie dolnej części cyklu koniunkturalnego w żegludze. Jest to raczej systematyczne przesunięcie w globalnym polu działalności gospodarczej spowodowane przez szereg czynników makroekonomicznych opartych na globalnym handlu, technologii i informacji.
- Z jednej strony wiele z tych czynników daje możliwość rozszerzenia możliwości gospodarczych i społecznych, ale też wskazuje na dalszy wzrost presji, które już mają wpływ na środowisko oceaniczne. Najważniejsze tendencje i czynniki napędzające gospodarkę są najprawdopodobniej związane ze wzrostem, strukturą i strukturą osadniczą ludności świata; do globalnych zmian gospodarczych, takich jak wzrost, rosnące dochody i handel międzynarodowy; skutków zmian klimatu; oraz postępem w nauce, technologii i innowacji. Jednak czynniki geopolityczne i zarządzanie mogą również odgrywać istotną rolę w dłuższej perspektywie – czytamy w raporcie.
W związku z tym branża powinna przyjrzeć się roli aktywów w księgach, rodzajowi konkurentów, które powstają, oraz gałęziom przemysłu granicznego, w których mogą występować podobne synergie, które mogą pomóc zrównoważyć te wyzwania.
- Aby wykorzystać potencjał, kluczowe znaczenie będzie miało budowanie możliwości związanych ze strategiami cyfrowymi, które mogą wprowadzić dodatkowe przychody i zapewnić wartość nie tylko klientom, ale także klientom klientów – mówi Christopher Rex z Danish Ship Finance.
Dostawcy usług morskich mogą odnieść korzyść z badania branż granicznych w przestrzeni oceanicznej, a niektórzy już to robią. Stocznie Damen zaangażowane były w budowę systemów energii pływów, firmy zajmujące się pogłębianiem są zaangażowane w działalność wydobywczą oceanów, a rozwijający się zrównoważony sektor akwakultury uzyskał wsparcie norweskiej technologii morskiej i firm badawczych.
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu
Nigeria bierze się za porty, inwestuje w nie Maersk