• <

PŻM da zarobić polskim stoczniom

JK

20.01.2016 15:39 Źródło: własne
PŻM da zarobić polskim stoczniom - GospodarkaMorska.pl

Wejście w życie konwencji IMO przesunięte, ale PŻM już zbiera środki na jej realizację.  Montaż systemów uzdatniania wód balastowych rozpocznie się w rok po ratyfikacji Konwencji Balastowej IMO. Polski armator zapowiada, że instalowaniem systemów zajmą się polskie stocznie. W grę wchodzą duże pieniądze.

Do rozpoczęcia odliczania rocznego okresu karencji brakuje jedynie ratyfikacji jednego z krajów dysponujących odpowiednim procentem światowego tonażu.
 
- Jeśli konwencja zacznie obowiązywać, to każdy ze statków pływających w żegludze międzynarodowej będzie musiał przy pierwszym remoncie klasowym montować taki system. A więc w przypadku większych armatorów, takich jak PŻM proces ten będzie rozłożony w czasie, na kilka lat – powiedział Krzysztof Gogol z Polskiej Żeglugi Morskiej.

Nowe statki we flocie armatora mają już zainstalowane systemy uzdatniania wód balastowych, starsze czeka modernizacja. Instalacja takich urządzeń jest sporym wydatkiem.

- Koszt zakupu urządzenia i montażu zależy od wielkości statku - od kilkuset tysięcy dolarów do nawet miliona. Środki finansowe musi wygospodarować sam armator. Urządzenia będą montowane w stoczniach gdzie będą przeprowadzane remonty klasowe. W przypadku PŻM będą to więc w zdecydowanej większości polskie stocznie remontowe – dodał Krzysztof Gogol.

SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.