• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Polscy armatorzy chcą wsparcia w budowie nowych promów

PMK

21.01.2016 13:24 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Polscy armatorzy chcą wsparcia w budowie nowych promów

Partnerzy portalu

Polscy armatorzy chcą wsparcia w budowie nowych promów - GospodarkaMorska.pl

Nie ma szans, by w obecnej sytuacji armatorzy wybudowali promy do obsługi linii ze Świnoujścia do Szwecji. Na tej trasie potrzebne są przynajmniej dwie nowe jednostki samochodowo-pasażerskie z napędem na gaz. Polscy operatorzy promowi twierdzą, że w związku z kryzysem, będą potrzebowali wsparcia rządu.

Dla przyszłych jednostek jest już gotowe nowe nabrzeże promowe w Świnoujściu. Miały przy nim cumować promy Piast i Patria Polskiej Żeglugi Morskiej. Statki miały być zbudowane w upadłej Stoczni Szczecińskiej Nowej.

Paweł Szynkaruk, dyrektor Polskiej Żeglugi Morskiej, w rozmowie z Radiem Szczecin przyznał, że liczy na wsparcie ze strony Agencji Rozwoju Przemysłu, Banku Gospodarstwa Krajowego czy spółki Polskie Inwestycje Rozwojowe. Wszystkie podmioty należą do Skarbu Państwa.

- Te promy są bardzo potrzebne dla naszej spółki Unity Line, natomiast ogólnie sytuacja na rynku żeglugowym jest skomplikowana - tłumaczy Szynkaruk Radiu Szczecin. - Jeżeli zapadłaby decyzja o budowie, potrzeba jest skonstruowania inżynierii finansowej, czyli zaplecza finansowego. Nad tym będziemy pracować. Jeżeli chodzi o inwestycje, na razie żadnych ruchów nie podejmujemy.

Armatorzy mają fundusze na eksploatacje tych jednostek, lecz brak im jednak pieniędzy na ich budowę. Początkowo promy miały być wybudowane w Stoczni Szczecińskiej Nowa w 2007 roku. Po upadku zakładu, pomysł jednak zniknął.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.