JK
To już osiem lat, kiedy po raz ostatni na pokładzie promu „Polonia”przewożono wagony kolejowe. Dzięki firmie Kolejowe Przedsiębiorstwo Spedycyjne prom zapełnił się 26 wagonami i 78 kontenerami, służącymi do przewozu produktów drewnopochodnych.
- Dziś (23,12) wysłaliśmy trzecią i ostatnią partię wagonów i kontenerów do Norwegii – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Andrzej Górnikiewicz z Kolejowego Przedsiębiorstwa Spedycyjnego. - Wierzymy, że to początek owocnej współpracy z naszym skandynawskim partnerem i od przyszłęgo roku rozpoczniemy regularne przewozy wagonów między Polską i Skandynawią – dodał.
Do zorganizowania transportu wykorzystano prom pasażersko-ładunkowy „Polonia”, należący do przewoźnika Unity Line, który jest przystosowany do przewozu wagonów.
Jak zapewnia Andrzej Górnikiewicz, Kolejowe Przedsiębiorstwo Spedycyjne jest młodą firmą, ale opartą na doświadczonej kadrze, znającej doskonale problematykę transportu kolejowego, drogowego czy promowego. Doświadczenie w branży zdobywała m.in. w takich firmach jak PKP CARGO, Trade Trans czy Cargosped.
Kolejowe Przedsiębiorstwo Spedycyjne oferuje spedycję kolejową – Polska, Skandynawia i Europa Środkowo-Południowa (inne kierunki także możliwe), spedycję drogową – specjalizacja Norwegia, Szwecja ale także kraj i cała Europa, bookingi na przewozy promami ze Świnoujścia do Ystad (samochody i wagony) i Trelleborga (samochody), z Travemunde do Trelleborga, z Rostocku do Trelleborga, dokonywanie popraw i przeładunków towarów z wagonów na samochody i odwrotnie, odprawy celne.
Prom „Polonia” w liczbach
Długość: 169,9 m
Szerokość: 28 m
Prędkość max: 20,2 węzła
Wielkość GT: 29 875
Ilość kabin: 212
Ilość łóżek: 618
Miejsc pasażerskich: 918
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych