pc
W tym tygodniu grupa Pekaes uruchomiła w Zielonej Górze nowoczesny terminal dystrybucyjny. Znajduje się on na terenie parku logistycznego Panattoni Park Zielona Góra - poinformowała Joanna Więckowska z Pekaes sp. z o.o.
Dodała, że dzięki doskonałej infrastrukturze drogowej i trasie S3 oraz bliskiemu sąsiedztwu z Niemcami, województwo lubuskie, a wraz z nim Zielona Góra, ma ogromny potencjał inwestycyjny – nie tylko z punktu widzenia Grupy Pekaes, lecz także innych polskich i zagranicznych firm. Nowy terminal znajduje się w pobliżu głównych tras na Poznań i Wrocław.
„Taka lokalizacja stwarza niezwykle dogodne warunki dla naszych operacji terminalowych. Możemy obecnie zwiększyć moce dystrybucyjne i znacząco skrócić czas realizacji zleceń, i co istotne, przyjąć duży wolumen dodatkowych przesyłek. Otwarcie terminalu w Zielonej Górze to kolejny krok w kierunku dalszej rozbudowy sieci dystrybucji Pekaes” – powiedział prezes Zarządu Grupy Pekaes Maciej Bachman.
Sam terminal został wyposażony we wszystkie niezbędne urządzenia techniczne wspierające płynny przepływ przesyłek drobnicowych w procesie sortowniczym. Pracuje na nim 12 osób.
Oprócz dostosowanej do potrzeb Pekaes strefy dystrybucyjnej i nowoczesnej powierzchni biurowej ma strefę wypoczynku na świeżym powietrzu. Terminal jest użytkowany przez Pekaes na zasadzie wynajmu powierzchni.
Grupę Pekaes tworzą spółki: Pekaes Sp. z o.o., Chemikals Sp. z o.o., Spedycja Polska SPEDCONT Sp. z o.o. Należy ona do największych w kraju firm sektora TSL (transport, spedycja, logistyka).
W 20 polskich oddziałach, dwóch terminalach kontenerowych, jednym terminalu kolejowym oraz pięciu magazynach logistycznych Pekaes zatrudnia ponad tysiąc pracowników.
Panattoni Park Zielona Góra to nowoczesne centrum dystrybucyjne typu multi-tenant powstające w Zielonej Górze na obszarze specjalnej strefy ekonomicznej.
Inwestycję realizuje firma z branży deweloperskiej Panattoni Europe. Docelowo całe centrum w Zielonej Górze ma mieć powierzchnię co najmniej 75 tys. m kw. Pekaes jest jednym z pierwszych najemców, którzy wprowadzili się do wybudowanych do tej pory hal.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody