PMK
Południowokoreańska firma żeglugowa Korea Line Corp. wycofała się z walki o zakup udziałów Hanjin w amerykańskim porcie Long Beach.
Oznacza to, że nie dojdzie do wspólnego z Hyundai Merchant Marine zakupu akcji w tym porcie. HMM jest teraz zdecydowanym faworytem w konkursie.
Hanjin posiada 54 proc. udział w operatorze portowym Total Terminals International, które zarządza dwoma obiektami w Long Beach i Seattle. Ich wartość to ok. 342,5 mln dolarów. Reszta udziałów pozostaje w rękach szwajcarskiego Mideterranean Shipping Company.
Centralny Sąd w Seulu w zeszłym miesiącu przyznał prawa nabycia aktywów Hanjin Shipping Korea Line. Było to spore zaskoczenie, gdyż KL to armator specjalizujący się w transporcie towarów masowych i gazu, a nie drobnicy w kontenerach jak Hanjin czy HMM. O wyborze Korea Line przez sąd zdecydowały atrakcyjniejsze warunki finansowe przejęcie aktywów bankruta.
W pierwszej kolejności sąd przyznał Korea Line prawo zakupu statków i kontenerów HS obsługujących stałe połączenie Azja – USA.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody