PMK
Południowokoreańska firma żeglugowa Korea Line Corp. wycofała się z walki o zakup udziałów Hanjin w amerykańskim porcie Long Beach.
Oznacza to, że nie dojdzie do wspólnego z Hyundai Merchant Marine zakupu akcji w tym porcie. HMM jest teraz zdecydowanym faworytem w konkursie.
Hanjin posiada 54 proc. udział w operatorze portowym Total Terminals International, które zarządza dwoma obiektami w Long Beach i Seattle. Ich wartość to ok. 342,5 mln dolarów. Reszta udziałów pozostaje w rękach szwajcarskiego Mideterranean Shipping Company.
Centralny Sąd w Seulu w zeszłym miesiącu przyznał prawa nabycia aktywów Hanjin Shipping Korea Line. Było to spore zaskoczenie, gdyż KL to armator specjalizujący się w transporcie towarów masowych i gazu, a nie drobnicy w kontenerach jak Hanjin czy HMM. O wyborze Korea Line przez sąd zdecydowały atrakcyjniejsze warunki finansowe przejęcie aktywów bankruta.
W pierwszej kolejności sąd przyznał Korea Line prawo zakupu statków i kontenerów HS obsługujących stałe połączenie Azja – USA.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania