pc
W połowie lipca wznowiona zostanie komunikacja kolejowa pomiędzy Sokołowem Wrzesińskim a Koninem na linii kolejowej E20 Poznań-Warszawa w obrębie Lokalnego Centrum Sterowania w Koninie. Wykonawca robót, spółka Torpol, poinformowała we wtorek, że pierwszy etap modernizacji dobiega końca w planowanym terminie.
Przebudowa linii kolejowej Poznań – Warszawa prowadzona jest od czerwca 2017 roku. Pierwszy etap prac wymagał wyłączenia ruchu kolejowego między Wrześnią a Koninem. Na tej trasie kursuje obecnie komunikacja zastępcza.
W połowie lipca na zmodernizowany odcinek wrócą pociągi i rozpocznie się drugi etap modernizacji, wymagający wstrzymania ruchu kolejowego na odcinku pomiędzy Koninem a Barłogami. Na tym odcinku zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa.
Projekt modernizacji linii E20 realizowany przez spółkę liczy 118 km długości, a jego zakończenie planowane jest na koniec sierpnia 2020 roku.
Jak podała we wtorek w przekazanym PAP komunikacie prasowym spółka Torpol, obecnie na 53-kilometrowym odcinku całkowicie zamkniętej linii trwają ostatnie prace wykończeniowe związane z budową torów i sieci trakcyjnej oraz prace związane z montażem urządzeń sterowania ruchem i instalacją nowoczesnego oprogramowania do ich zarządzania i obsługi.
"Przy ogromnym zaangażowaniu ludzi i sprzętu trwają ostatnie prace regulacyjne i wykończeniowe, a także testowanie systemów bezpieczeństwa, co pozwoli na przywrócenie ruchu kolejowego w planowanym terminie" – powiedział wiceprezes spółki Krzysztof Miler.
Wykonawca robót podał, że na stacji w Koninie na ukończeniu jest budowa nowego peronu wyspowego. Zamontowano wiatę, trwa montaż oświetlenia, obiektów małej architektury oraz tablic informacyjnych. Zabudowano 15 nowych rozjazdów, a kolejnych 20 jest w trakcie montażu. Trwa remont przejścia podziemnego na stacji oraz budowa nowego przejścia w ciągu ul. Torowej. Nowy obiekt będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W drugim etapie prac na linii kolejowej E20, intensywne prace modernizacyjne będą prowadzone na zamkniętym dla ruchu do czerwca 2019 r. odcinku Konin - Barłogi o długości ok. 40 km. Na pozostałych odcinkach prace będą prowadzone przy zamknięciach jednotorowych.
Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa - Poznań obejmuje w sumie 366 km torów, z czego 260 km torów zostanie całkowicie zmodernizowanych. Przebudowanych zostanie łącznie 660 km sieci trakcyjnej, 17 przejazdów kolejowo-drogowych i ponad 130 obiektów inżynieryjnych. Część modernizowana przez Torpol S.A. wynosi 118 km.
Projekt "Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa - Poznań - pozostałe roboty, odcinek Sochaczew - Swarzędz" ma kosztować ok. 2,6 mld zł. Dofinansowanie unijne przekracza 1,95 mld zł. E-20 to linia kolejowa o znaczeniu międzynarodowym i jeden z najważniejszych szlaków w województwie wielkopolskim.
Mitsui O.S.K. Lines wdraża napęd wiatrowy Wind Challenger na kolejnym ze swoich statków
Corvus Energy dostarczy systemy akumulatorowe dla 10 nowych holowników obsługujących Kanał Panamski
Tunel podnosi znaczenie Świnoujścia w Europie
Hapag-Lloyd stawia na Gdańsk
Unimot wynajmuje terminal LPG w niemieckim Wilhelmshaven
Dzięki korytarzom solidarności Ukraina wyeksportowała ponad 136 mln ton towarów