Wczorajszy wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (ECJ) może utrudnić rozbudowę niemieckim portom w Hamburgu i Bremie. ECJ nakazał bowiem władzom unijnych krajów zwracanie większej uwagi na jakość wody i zagrożenia życia morskiego przy wydawaniu decyzji na pogłębianie kanałów rzek.
Niemieckie sądy muszą więc ponowie rozpatrzyć wnioski obu portów o pogłębianie dna morskiego w ich okolicy. Obie przystanie starają się przystosować do obsług coraz większych kontenerowców, by móc dalej konkurować z rywalami z Rotterdamu i Antwerpii. Ich zdaniem pogłębianie oznacza miejsca pracy i rozwój gospodarczy miasta, co jest ważniejsze od strachu o środowisko. Innego zdania byli ekolodzy z niemieckiej organizacji BUND, którzy zaskarżyli oba porty do ECJ.
- Mimo zaostrzenia przepisów pozostajemy optymistami. W interesie publicznym leży, aby udało nam się pogłębić i poszerzyć Elbę. Liczymy na pozytywny wynik sądu – napisał w oświadczeniu operator portu.
- Cieszy nas decyzja Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Dzięki temu więcej będzie się dbało o ochronę rzek w Niemczech i całej Europie – powiedział Manfred Braasch, prezes BUND.
Neutralność postanowił zachować za to największy armator kontenerowców na świecie – duński Maersk Line. - ECJ nie zabronił przecież całkowicie pogłębiania rzek, tylko zmusił operatorów do zwracania większej uwagi na środowisko. Nie czujemy się w żaden sposób zagrożeni tą decyzją – napisały władze Maerska.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania