Rząd Niemiec nakazał policji pilnowanie budowanych terminali LNG. Zwiększono też nadzór lotniczy nad siecią kolejową. Są to szczególne rozwiązania tymczasowe, gdyż obecnie rząd przygotowuje ustawę mającą na celu wzmocnienie ochrony infrastruktury krytycznej.
O zaleceniu poinformowała minister spraw wewnętrznych Niemiec Nancy Faeser w rozmowie z dziennikarzami agencji Reuters. Władze Niemiec są pełne obaw po podejrzeniu sabotażu na niemieckiej sieci kolejowej i na gazociągach Morza Bałtyckiego łączących Niemcy i Rosję.
Faeser wskazała, że oczywiście nie jest możliwe kompleksowe zabezpieczenie wszystkich ponad 33 tys. kilometrów linii kolejowych i milionów kilometrów kabli w Niemczech tylko za pomocą kamer lub policjantów. Do tego celu została powołana specjalna grupa. W zakresie infrastruktury kolejowej zainstalowano więcej kamer oraz oprzyrządowania monitorującego.
Policja ma też strzec transportów LNG, które będą realizowane do budowanych obecnie pływających terminali regazyfikacyjnych (FSRU). Takich ma powstać pięć, a pierwszy gaz ma zostać wtłoczony do niemieckiego systemu pod koniec 2022 roku.
Ministerstwo chce uczynić niektóre wymagania w zakresie ochrony infrastruktury krytycznej prawnie wiążącymi i przedstawi kluczowe punkty dla nowej ustawy jeszcze w tym roku.
Niemcy planują modernizacje systemów alarmowych oraz wdrożenie zaawansowanych systemów wysyłających alert tekstowe na telefony w przypadku awarii lub katastrof. W grudniu zostaną przetestowane wszystkie systemy i urządzenia alarmowe.
Wzmożone inwestycje w jednostki FSRU i dostawy LNG są odpowiedzią państw europejskich na cele uniezależnienia się od importu paliw kopalnych z Federacji Rosyjskiej. Rosja podejmuje się szantażu energetycznego względem Unii Europejskiej po wybuchu wojny na Ukrainie w lutym 2022 roku.
Podobne kroki w zakresie rozwoju terminali LNG podejmują inne kraje. Aby zwiększyć bezpieczeństwo dostaw i zmniejszyć zależność od rosyjskiego gazu, holenderska spółka Gasunie otworzyła niedawno nowo wybudowany terminal EemsEnergy. Terminale uruchomią też takie kraje jak Litwa, Estonia, Finlandii, czy też Polska. Inwestycja zakłada umiejscowienie w rejonie Gdańska pływającej jednostki FSRU zdolnej do wyładunku LNG, procesowego składowania i regazyfikacji LNG, a także do świadczenia usług dodatkowych. Jak czytamy na stronie Gaz-Systemu, inwestycja znajduje się w fazie przygotowawczej. Oddanie inwestycji do użytkowania jest planowane w perspektywie 2027/2028 roku.
Fot. Depositphotos
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych