• <
bulk_cargo_port_szczecin

Morski Port Lubin zmieni się za ponad 280 tys. zł. Umowa już podpisana

14.11.2021 23:22 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Morski Port Lubin zmieni się za ponad 280 tys. zł. Umowa już podpisana

Partnerzy portalu

Morski Port Lubin zmieni się za ponad 280 tys. zł. Umowa już podpisana - GospodarkaMorska.pl

Umowę dotyczącą zaprojektowania oraz wykonania robót budowlanych w porcie morskim w Lubinie (gm. Międzyzdroje) na wyspie Wolin podpisano we wtorek (9 listopada). Jej wartość opiewa na 280 440 zł brutto. Co zaplanowano w ramach modernizacji?

Port morski w Lubinie położony jest na wschodnim brzegu jeziora Wicko Wielkie, w północnej zatoce Zalewu Szczecińskiego. Jego nabrzeża ciągną się wzdłuż brzegów kanału, gdzie znajduje się również kilka przystani dla łodzi rybackich. Port posiada basen o długości 80 m i szerokości 10 m.

Charakteryzuje stosunkowo mała powierzchnia basenu i krótka linia nabrzeży portowych, które są wysokie i nieprzystosowane do cumowania jachtów. Nawierzchnia przy nabrzeżach jest zajęta przez sprzęt należący do rybaków. Cechuje się nabrzeżem basenu Rybackiego wraz z falochronami o łącznej długości 365,86 m oraz nabrzeżem Postojowym Zewnętrznym o długości 120,68 m wraz z wyciągiem łodzi rybackich.

Port w Lubinie zyska nowe życie

Inwestycja, którą przewidziano dla tego niedużego portu to dokładnie "Przebudowa Nabrzeża Postojowego wraz z wyciągiem łodziowym w Morskim Porcie Lubin”. Jej wykonawcą została szczecińska spółka NBQ. 

Administratorem portu jest Urząd Morski w Szczecinie, który będzie pełnił funkcję inżyniera kontraktu dla całego zadania. 

- Przedmiotem zadania jest przebudowa Nabrzeża Postojowego wraz z wyciągiem łodziowym w morskim porcie Lubin o długości całkowitej 119,05 metra - poinformował portal GospodarkaMorska.pl Urząd Morski w Szczecinie. 

Slip zlokalizowany w linii nabrzeża będzie służył do wodowania niewielkich jednostek pływających. Nabrzeże zostanie wyposażone w system odbojowy, drabinki wyłazowe oraz pachoły cumownicze.

Port morski w Lubinie. Nabrzeże w złym stanie

- Konieczność przebudowy wynika ze złego stanu technicznego istniejącego nabrzeża. W żelbetowym oczepie występują liczne pęknięcia i odpryski powierzchniowe, stalowa ścianka szczelna na złączach dylatacyjnych posiada liczne nieszczelności. Dokumentacja archiwalna wskazuje na liczne nieszczelności i perforacje ścianki szczelnej stalowej. Następstwem są widoczne zapadliska w nawierzchni za oczepem, szczególnie w miejscach nieszczelności ścianki. Ze względu na obecny stan techniczny istniejącego nabrzeża wykonanie prac związanych z przebudową jest koniecznością - podaje Urząd Morski. 

Dodajmy, że zadanie zostanie zrealizowane w ramach projektu „Poprawa infrastruktury w małych portach Mrzeżyno, Niechorze, Lubin, Trzebież” – współfinansowanego ze środków UE-Program Operacyjny Rybactwo i Morze.

Fot. UM Szczecin

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.