ew
W środę prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz poinformował na facebooku, że zaakceptował wskazane przez komisję przetargową szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - konsorcjum firm: Porr S.A., Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut A.S., Energopol – Szczecin S.A. jako wykonawcę zadania „Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujście – budowa tunelu pod Świną”. Jednak do sądu wpłynął właśnie kolejny protest złożony przez jednego ze startujących w przetargu.
Skarga może spowodować, że sąd zmieni wyrok Krajowej Izby Odwoławczej, do której zaskarżono wybór włoskiego konsorcjum firm Astaldi i Ghella w listopadzie ubiegłego roku. Dopiero po decyzji sądu będą znane ostateczne rozstrzygnięcia. Nie wiadomo jednak kiedy to nastąpi.
Budowa tunelu pod Świną i połączenie leżącego na wyspie miasta ze stałym lądem powinno zakończyć się do końca 2021 roku. Koszt inwestycji to około 800 milionów złotych.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
MidOcean Energy finalizuje transakcję nabycia udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG
Rosyjski myśliwiec runął do morza koło Krymu. Maszynę mogli omyłkowo zestrzelić Rosjanie
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia