ew
W środę prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz poinformował na facebooku, że zaakceptował wskazane przez komisję przetargową szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - konsorcjum firm: Porr S.A., Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut A.S., Energopol – Szczecin S.A. jako wykonawcę zadania „Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujście – budowa tunelu pod Świną”. Jednak do sądu wpłynął właśnie kolejny protest złożony przez jednego ze startujących w przetargu.
Skarga może spowodować, że sąd zmieni wyrok Krajowej Izby Odwoławczej, do której zaskarżono wybór włoskiego konsorcjum firm Astaldi i Ghella w listopadzie ubiegłego roku. Dopiero po decyzji sądu będą znane ostateczne rozstrzygnięcia. Nie wiadomo jednak kiedy to nastąpi.
Budowa tunelu pod Świną i połączenie leżącego na wyspie miasta ze stałym lądem powinno zakończyć się do końca 2021 roku. Koszt inwestycji to około 800 milionów złotych.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”