Baltic Operator oficjalnie zainaugurował prace nad jednostkami patrolowymi OPV dla fińskiej Straży Granicznej.
12 grudnia w Gdańsku w stoczni Baltic Operator odbyło się cięcie stali na potrzeby pierwszej jednostki patrolowej OPV. Podczas ceremonii obecni byli przedstawiciele klienta z Meyer Turku i The Finnish Border Guard, a także przedstawiciele Grupy Przemysłowej Baltic i Baltic Operator.
Baltic Operator, czyli spółka z Grupy Przemysłowej Baltic, do której należy Stocznia Gdańska, podpisała umowę ze stocznią Meyer Turku na budowę dwóch częściowo wyposażonych jednostek patrolowych (Offshore Patrol Vessel, OPV) dla fińskiej Straży Granicznej w grudniu 2022 roku.
Zakres zleconych spółce Baltic Operator prac obejmuje produkcję dwóch częściowo wyposażonych kadłubów o długości 98 metrów, szerokości 17,6 m metra. Łączna masa produkowanej konstrukcji przekroczy 5 500 ton.
Pierwszy statek ma być gotowy w 2025 r., a drugi w 2026 r. Jednostki te o zanurzeniu 5 metrów docelowo będą patrolować akweny wzdłuż 4600-kilometrowej nieregularnej linii brzegowej Finlandii, usianej wysepkami.
Warto wspomnieć, iż spółka Baltic Operator dostarcza również wielkogabarytowe bloki promów pasażerskiej do wyżej wspomnianej fińskiej stoczni.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów