75 proc. podmiotów zajmujących się innowacjami w europejskiej energetyce pozytywnie ocenia perspektywę dla zielonej transformacji, mimo koronawirusa; muszą jednak przyspieszyć inwestycje i zwiększyć dostępność do finansowania - wynika z badania EIT InnoEnergy.
EIT InnoEnergy jest europejskim funduszem inwestującym w rozwiązania z obszaru energii, czystych technologii, mobilności oraz szeroko pojętych technologii smart. W badaniu wzięło udział 200 firm - zarówno dużych, jak oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Były one pytane o ocenę zielonej transformacji w energetyce w kontekście kryzysu pandemicznego.
Jak poinformowano, trzy czwarte badanych (75 proc.) pozytywnie oceniło perspektywę dla zielonej transformacji, mimo pandemii koronawirusa. Firmy wskazały jednak, że aby się tak stało, należy przyspieszyć inwestycje oraz zwiększyć dostępność do finansowania w ramach wdrażanego Europejskiego Zielonego Ładu.
Ankietowani wskazali ponadto, że dla powodzenia transformacji istotna będzie również gotowość odbiorców do wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Jej brak – według blisko połowy badanych (49 proc.) - może stanowić istotną przeszkodę. Kolejnym obszarem wymagającym większego wsparcia jest współpraca w zakresie badań i rozwoju. Na związane z nim wyzwania wskazała ponad jedna trzecia (37 proc.) ankietowanych firm.
Firmy były pytane też o pożądane kompetencje wśród osób zatrudnianych w sektorze zielonej transformacji. Na pierwszym miejscu znalazły się te dotyczące magazynowania energii, wydajności energetycznej i odnawialnych źródeł energii – odpowiednio 58, 46 i 45 proc. wskazań.
Badanie wykazało jednak, że ponad jedna trzecia firm (36 proc.) dostrzega trudności z rekrutacją pracowników o odpowiednich kwalifikacjach. Jednocześnie blisko połowa (45 proc.) jest bardziej optymistyczna i zadowolona z dostępności właściwych pracowników - dodano.
Badanie wśród 200 firm energetycznych, innowatorów i inwestorów zostało przeprowadzone od czerwca do sierpnia br. (PAP)
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych