ew
Wicepremier Chin zapewnił, że negocjacje handlowe z USA będą kontynuowane "w najbliższej przyszłości" w Pekinie. "Nie uważam, że rozmowy w Waszyngtonie zakończyły się fiaskiem" - powiedział w piątek wieczorem czasu lokalnego Liu He przed odlotem do Pekinu.
"Jest rzeczą normalną, że w negocjacjach zdarzają się drobne niepowodzenia" - podkreślił Liu He, który przewodził chińskiej delegacji na rozmowy w Waszyngtonie. Powiedział, że podczas negocjacji w stolicy USA, w czwartek i piątek, obie strony przedstawiły swoje stanowiska i ustaliły kwestie, które będą dyskutowane podczas kolejnej rundy rokowań - w Pekinie. "Jesteśmy ostrożnymi optymistami" - stwierdził Liu He.
Negocjacje amerykańsko-chińskie mają zakończyć trwającą od 10 miesięcy wojnę handlową między USA i ChRL.
Wicepremier Chin nie odniósł się do groźby rozszerzenia przez USA karnych ceł na cały import z Chin.
Po zakończeniu rozmów handlowych w Waszyngtonie, które nie przyniosły oczekiwanego przełomu, pełnomocnik USA ds. handlu Robert Lighthizer poinformował, że prezydent Donald Trump polecił "rozpocząć procedurę podniesienia ceł na praktycznie cały pozostały import z Chin o wartości 300 miliardów dolarów". Ostateczna decyzja w tej sprawie jednak jeszcze nie zapadła.
W piątek rano USA wprowadziły, zapowiadaną wcześniej przez prezydenta Trumpa, podwyżkę karnych ceł na chiński eksport wart 200 mld dolarów rocznie. Pekin wyraził ubolewanie z powodu tej decyzji i zapowiedział użycie "koniecznych środków odwetowych", ale nie wyjaśnił, jakie konkretnie kroki zostaną podjęte.
Waszyngton wprowadził w 2018 roku karne cła, by zmusić Pekin do zmiany polityki handlowej, którą władze USA uznają za nieuczciwą. Trump zarzuca Chinom m.in. kradzież amerykańskiej technologii i tajemnic handlowych, nieuczciwe dotacje dla rodzimego sektora technologicznego, brak wzajemności w barierach rynkowych i manipulację kursem waluty.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law