ew
Najprawdopodobniej we wtorek rząd zaprezentuje projekt specustawy z pakietem wsparcia dla firm z powodu epidemii - oświadczył w poniedziałek wicepremier Jacek Sasin. Jak dodał, nowelizacja budżetu „jest oczywista”.
Jak wyjaśnił Sasin w RMF FM, projekt pakietu wsparcia będzie dotyczył firm, ale też samozatrudnionych. „Nie będziemy w stanie wszystkim zrekompensować wszystkich strat; chodzi o to, żeby uratować jak najwięcej firm, które dziś mają kłopoty” - wyjaśnił.
„Wszyscy byśmy chcieli, żeby można było zrekompensować obywatelom straty, ale tego nie da się zrobić w całości” - podkreślił Sasin. Jak dodał, zadaniem rządu jest zrekompensowanie tych strat w jak największym stopniu w granicach środków którymi dysponuje. W ocenie wicepremiera, inicjatywa Senatu, rozszerzająca zakres zasiłku opiekuńczego „wydaje się nie mieć realnych podstaw finansowych”.
W ocenie wicepremiera Sasina, „oczywistym jest to, że będziemy musieli budżet nowelizować i należy założyć, że będzie deficyt”. Jak dodał, strona dochodowa też stoi pod znakiem zapytania i na pewno nie będzie zaplanowanego wzrostu PKB na poziomie 3,7 proc. „Módlmy się, aby utrzymać go na przyzwoitym poziomie”, bo w strefie euro pewnie będzie recesja - stwierdził.
Jacek Sasin ocenił też, że spośród spółek Skarbu Państwa w najtrudniejszej sytuacji znalazł się LOT, który m.in. musiał wstrzymać operacje. Odnosząc się do zakupu przez LOT linii lotniczych Condor dodał, że „trzeba ocenić, czy można wydać pieniądze, czy warto wiązać tak duże środki na taką transakcję”.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych