PMK
Według informacji SEA Europe, 24 października Komisja Europejska i państwa członkowskie zatwierdziły ustanowienie partnerstwa ds. zeroemisyjnego transportu wodnego w ramach przyszłego programu badań i innowacji UE Horizon Europe. To partnerstwo umożliwi europejskiej żegludze pogłębienie wiedzy i rozwój technologii, które umożliwią bezemisyjny transport dla wszystkich typów statków.
Partnerstwo będzie miało zasadnicze znaczenie dla współfinansowania znacznych inwestycji w badania, rozwój i innowacje w europejskim sektorze transportu wodnego w celu zapewnienia ochrony środowiska i klimatu. Łącznie UE na ten projekt che przenaczyć 100 mld euro. To olbrzymie możliwości dla portów, żeglugi oraz przemysłu stoczniowego.
- Skoordynowanie działań to jedyny sposób na szybsze osiągnięcie zeroemisyjności europejskiego sektora transportu wodnego. Partnerstwo jest niezbędnym narzędziem, by postawić kolejne kroki w kierunku czystej żeglugi. Ze względu na złożone międzynarodowe struktury, różnorodne ramy regulacyjne koordynacja wszystkich potrzebnych działań jest najwyższym priorytetem – powiedział sekretarz generalny SEA Europe, Christophe Tytgat.
Ponadto zatwierdzenie partnerstwa pokazuje zasadniczą zmianę w porównaniu z przeszłością. Fakt, że zarówno państwa członkowskie, jak i Komisja Europejska osiągnęły porozumienie w tej sprawie, oznacza wielki krok dla całej Unii Europejskiej. Zwiększy to globalną konkurencyjność morską Europy – dodał.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych