ew
Ameryka obrała niewłaściwą drogę - oświadczył w środę prezydent Iranu Hasan Rowhani. Z kolei najwyższy przywódca duchowo-polityczny Iranu ajatollah Ali Chamenei zapowiedział, że Teheran nie cofnie się w obliczu amerykańskich sankcji i "zniewag".
"Mówię dzisiaj Amerykanom, że ścieżka, którą obrali, jest niewłaściwa" - powiedział Rowhani.
Z kolei Chamenei zakomunikował, że naród irański nie cofnie się w obliczu "okrutnych" sankcji USA i "obelg". "Najpodlejsi urzędnicy rządu (Stanów Zjednoczonych) oskarżają i obrażają Iran. Naród irański nie ustąpi i nie ucieknie w obliczu takich obelg" - oświadczył Chamenei w komunikacie opublikowanym na jego oficjalnej stronie internetowej.
Zdaniem najwyższego przywódcy irańskiego złożona przez prezydenta USA Donalda Trumpa oferta dotycząca negocjacji jest "oszustwem". "Broń jest w waszych rękach i (Amerykanie) nie odważą się zbliżyć - podkreślił Chamenei zwracając się do rodaków. - Mówią, żeby porzucić broń, by mogli zrobić to, co chcą. I nazywają to negocjacjami".
Prezes irańskiego banku centralnego Abdolnaser Hemmati powiedział, że eksport irańskiej ropy naftowej rośnie, pomimo amerykańskich sankcji. "Pomimo twierdzenia Ameryki, że sprzedaż ropy spadnie do zera, eksport rośnie" - oświadczył Hemmati.
Wprowadzone w poniedziałek przez prezydenta Trumpa sankcje objęły ajatollaha Chameneia, jego współpracowników i ośmiu dowódców irańskiego Korpusu Strażników Rewolucji Islamskiej. Miała być to reakcja na "serię agresywnych zachowań ze strony irańskiego reżimu w ostatnich tygodniach, w tym zniszczenie amerykańskiego drona" z 20 czerwca.
Do wzrostu napięć między Waszyngtonem i Teheranem przyczynił się też atak na dwa tankowce w Zatoce Omańskiej, który miał miejsce tydzień wcześniej. O jeden i drugi incydent USA obwiniają Iran. Teheran kategorycznie odrzuca oskarżenia Waszyngtonu o zaatakowanie tankowców, a w przypadku drona twierdzi, że zestrzelił go, gdyż wtargnął w irańską przestrzeń powietrzną. USA utrzymują, że do zestrzelenia tego bezzałogowego samolotu doszło w międzynarodowej przestrzeni powietrznej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych