sons
Ropa na amerykańskiej giełdzie paliw drożeje z powodu dalszych sygnałów, że popyt na paliwa poprawia się w czasie stopniowego uruchamiania kolejnych gospodarek po "lockdownie". Do tego Arabia Saudyjska zadeklarowała dalsze cięcia dostaw swojego surowca, co może poprawić sytuację podażową na rynkach - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na czerwiec na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 24,34 USD, po zwyżce ceny o 0,83 proc.
Ropa Brent w dostawach na lipiec na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 29,71 USD za baryłkę, wyżej o 0,34 proc.
W niektórych miejscach na świecie łagodzi się ograniczenia związane z epidemią koronawirusa, co daje nadzieję, że zużycie paliw na świecie wzrośnie, gdy ludzie zaczną ponownie podróżować.
Większe zapotrzebowanie na paliwa widać już w Chinach i Indiach. W Chinach następuje ożywienie krajowych podróży lotniczych i ruchu kołowego w Szanghaju. Jednak w Europie różne stopnie blokady poszczególnych gospodarek nadal hamują zużycie paliw.
Analitycy wskazują, że globalne zapasy ropy zaczynają maleć, ale na rynkach nadal widać nadwyżkę tego surowca.
Arabia Saudyjska ogłosiła tymczasem niespodziewanie, że pogłębi dzienne cięcia dostaw swojej ropy o kolejny milion baryłek, a za nią poszły Zjednoczone Emiraty Arabskie i Kuwejt - z mniejszymi redukcjami produkcji ropy.
Na zakończenie poprzedniej sesji WTI w Nowym Jorku staniała o 2,4 proc.
Od początku 2020 r. ropa w USA staniała o ok. 60 proc. Na razie trudno jest wyrokować kiedy globalne zużycie tego surowca powróci do poziomów "sprzed koronawirusa". (PAP Biznes)
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych