pc
Prezydent USA Donald Trump oświadczył w piątek, że "absolutnie nie ma pośpiechu" z finalizacją porozumienia handlowego z Chinami. W piątek w Waszyngtonie ma być kontynuowana kolejna runda dwustronnych negocjacji w tej sprawie.
Słowa amerykańskiego prezydenta mogą sygnalizować, że rokowania przeciągną się poza bieżący tydzień - ocenia agencja Reutera.
W serii porannych tweetów Trump bronił swojej decyzji o nałożeniu dodatkowych ceł na chiński import wart 200 mld dolarów rocznie, które zaczęły obowiązywać wcześniej w piątek. Napisał też, że taryfy te wzmocnią Stany Zjednoczone bardziej niż jakakolwiek umowa handlowa.
"Cła przyniosą naszemu krajowi O WIELE WIĘCEJ bogactwa niż fenomenalna nawet, tradycyjna umowa" - konstatuje Trump na Twitterze.
W piątek w Waszyngtonie ma się rozpocząć drugi dzień najnowszej odsłony negocjacji handlowych.
"Rozmowy z Chinami są kontynuowane w bardzo przyjaznej atmosferze, absolutnie nie ma pośpiechu. Będziemy kontynuować negocjacje z Chinami w nadziei, że nie będą próbowały po raz kolejny przerabiać porozumienia!" - podkreślił prezydent USA.
USA wprowadziły w piątek ogłoszoną przez prezydenta Donalda Trumpa podwyżkę karnych ceł na chiński eksport wart 200 mld USD rocznie. Pekin wyraził ubolewanie z powodu tej decyzji i zapowiedział użycie "koniecznych środków odwetowych", ale nie wyjaśnił, jakie konkretnie kroki zostaną podjęte.
Dwustronne negocjacje USA i Chin mają zakończyć trwającą od 10 miesięcy wojnę handlową między tymi krajami. Wicepremier ChRL Liu He spotkał się w czwartek w Waszyngtonie z ministrem finansów USA Stevenem Mnuchinem i przedstawicielem USA ds. handlu Robertem Lighthizerem.
Trump skarży się na olbrzymi deficyt swojego kraju w wymianie handlowej z Chinami i zarzuca Pekinowi nieuczciwe praktyki, w tym wymuszanie transferu technologii od działających w Chinach zagranicznych firm, jak również dotowanie rodzimego sektora technologicznego.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych