ew
Polski Fundusz Rozwoju wypłacił dziś przedsiębiorcom pierwsze subwencje w ramach Tarczy finansowej; po pierwszym dniu ponad 355 mln zł trafiło do 1006 firm - poinformował na Facebooku premier Mateusz Morawiecki.
"Kiedy zaczynaliśmy walkę z koronawirusem postawiliśmy sobie nadrzędny cel: nikt nie może zostać bez pomocy. Dzisiaj zrobiliśmy kolejny ważny krok na tej drodze – Polski Fundusz Rozwoju wypłacił przedsiębiorcom pierwsze subwencje w ramach Tarczy finansowej. Tak jak zapowiedziałem wczoraj wieczorem ruszyło przyjmowanie wniosków, a dzisiaj na konta przedsiębiorców popłynęło ponad 355 milionów złotych. A to dopiero początek, pierwsza doba..." - napisał na Facebooku Morawiecki.
Szef rządu przekazał, że są już 3 tys. pozytywnych decyzji na kwotę blisko jeden miliard złotych i środki te będą na kontach firm do poniedziałku. "Tam gdzie z pośpiechu formularze były przez przedsiębiorców błędnie wypełnione, będzie można wnioskować ponownie" - zaznaczył.
Premier wskazywał, że dla mikro, małych i średnich firm zarezerwowane jest 75 miliardów złotych, dlatego rząd zakłada, że subwencje dostanie każdy kto spełnia kryteria.
"Dziękuję setkom lub nawet tysiącom ludzi w wielu instytucjach i bankach za to, że tak szybko przygotowali swoje systemy informatyczne i ruszyliśmy z tarczą finansową" - podkreślił Morawiecki. "W przyszłym tygodniu powinny ruszyć wnioski o subwencje dla dużych firm. Nie zostawimy polskich przedsiębiorców samych. Uratujemy wspólnie miliony miejsc pracy" - dodał.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych