ew
PERN przygotował antykryzysowy pakiet ułatwień dla podmiotów realizujących inwestycje na rzecz tej spółki. Chodzi m.in. o możliwość zmian w umowach, które obejmowałyby, np. skrócenie terminów płatności faktur czy maksymalne przyspieszenia przelewów - podał w czwartek PERN.
Informując o pakiecie antykryzysowym dla wykonawców robót budowlanych, spółka wyjaśniła, że zainteresowane nim podmioty powinny przesłać stosowną prośbę na adres e-mail: wykonawcy@pern.pl z podaniem numeru umowy, której pakiet ma dotyczyć.
"Skrócenie terminów płatności faktur, maksymalne przyspieszenie przelewów czy pomoc w płatnościach za dostarczane w ramach umów maszyny i urządzenia – to tylko niektóre elementy programu wsparcia dla firm realizujących roboty budowlane na rzecz PERN. Spółka przygotowała propozycje zmian zapisów w umowach" - oznajmił PERN w czwartkowym komunikacie.
Jak podkreśliła spółka, na wniosek firmy wykonującej roboty budowlane może ona np. przyspieszyć terminy płatności faktur, wprowadzić częstsze płatności w oparciu o zaktualizowany harmonogram, czy pomóc w realizacji płatności za dostarczane maszyny i urządzenia potrzebne do wykonania umowy.
"Epidemia koronawirusa jest dużym wstrząsem dla gospodarki światowej, w tym także dla polskiej. Rozumiemy, że jest to także trudny okres dla naszych partnerów biznesowych, którzy pracują dla nas. Dlatego chcemy maksymalnie uprościć i przyspieszyć obieg dokumentów i pieniądza by ulżyć im w tym szczególnym momencie" - oświadczył prezes PERN Igor Wasilewski, cytowany w komunikacie spółki.
PERN przypomniał, iż "realizuje ambitny program inwestycyjny i remontowy", który obejmuje budowę "infrastruktury radykalnie wzmacniającej bezpieczeństwo energetyczne państwa w obszarze ropy i paliw". Spółka zaznaczyła, że wśród strategicznych przedsięwzięć "projektu Megainwestycji" powstają tam nowe zbiorniki na ropę naftową i paliwa oraz rurociągi – surowcowy z Gdańska do Płocka i paliwowy z Boronowa do Trzebini.
PERN to strategiczny podmiot dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, odpowiadający za tłoczenie rurociągami ropy naftowej, w tym do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także do dwóch rafinerii w Niemczech oraz za magazynowanie zarówno surowca, jak i paliw płynnych.
Spółka ma w całym kraju bazy ropy naftowej, w tym największe tego typu w Miszewku Strzałkowskim pod Płockiem i w Adamowie przy granicy z Białorusią, a także bazy paliwowe. PERN zarządza również Morskim Terminalem Naftowym w Gdańsku, służącym m.in. do rozładunku i składowania surowca dostarczanego do Polski tankowcami.
Z końcem 2019 r. PERN zapowiedział, że łączny plan inwestycji i remontów zatwierdzony tam przez Walne Zgromadzenie wyniesie ponad 1 mld zł w 2020 r., natomiast zaktualizowane plany nakładów inwestycyjnych w latach 2018–22 to ok. 3,1 mld zł - wcześniej spółka podawała 2,7 mld zł.
W listopadzie 2017 r. Rada Ministrów przyjęła dokument "Polityka Rządu RP dla infrastruktury logistycznej w sektorze naftowym", zgodnie z którym PERN ma wspierać dywersyfikację dostaw ropy do Polski, a także pełnić "wiodącą rolę" w składowaniu tego surowca oraz paliw, "zajmując się bilansowaniem całego systemu magazynowego", w tym rozbudową pojemności magazynowych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych