ew
Politycy koalicji rządzącej w Meklemburgii-Pomorzu Przednim zaapelowali do mieszkańców landu, aby nie udawali się w czasie Świąt Wielkanocnych nad Bałtyk. Wszystko dlatego, że sąd wcześniej anulował landowy zakaz podróży na plaże i wyspy Bałtyku. Zakaz wprowadzono ze względu na epidemię.
Apele polityków rządzącej w landzie koalicji Socjaldemokratycznej Partii Niemiec (SPD) oraz Unii Chrześcijańsko-Demokratycznej to następstwo czwartkowego wyroku Wyższego Sądu Administracyjnego w Greifswaldzie. Pisze o nim nie tylko prasa niemiecka ale i światowe media jak np. BBC.
Sąd anulował bowiem wprowadzony wcześniej przez rząd landowy zakaz podróży na plaże i wyspy Morza Bałtyckiego w okresie Świąt Wielkanocnych. Zakaz został wprowadzony ze względu na rozprzestrzenianie się koronawirusa. Sąd przychylił się do skarg złożonych przez mieszkańców regionu. Uznał, że przepisy stanowią "nieproporcjonalną ingerencję w wolność osobistą".
Jeszcze w czwartek premier landu Manuela Schwesig przyznała, że rząd akceptuje decyzję sądu. Jednocześnie zaapelowała do mieszkańców, aby pozostali na czas Świąt Wielkanocnych w domach.
W piątek szereg polityków SPD i CDU powtórzyło apel Schwesig – poinformował regionalny nadawca publiczny NDR. Heiko Kaerger, lokalny polityk CDU, ostrzegł przed powtórką wydarzeń z Włoch. „Rzut oka na Północne Włochy wyraźnie pokazuje, jak szybko może rozprzestrzeniać się koronawirus” - powiedział w rozmowie z NDR.
Ze względu na pandemię COVID-19 do Meklemburgii-Pomorza Przedniego nie mogą wjeżdżać osoby z innych niemieckich landów.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych