pc
Niemiecka minister obrony Ursula von der Leyen podczas czwartkowej debaty w Bundestagu z okazji 70. rocznicy powstania NATO odpierała zarzuty sojuszników, że jej kraj zbyt mało inwestuje w wojsko. Obiecała zwiększanie wydatków na ten cel.
"Nie możemy pozwolić, żeby pojawiła się jakakolwiek wątpliwość dotycząca naszej jedności, od Kanady po Macedonię Północną" - mówiła szefowa niemieckiego resortu obrony w parlamencie. Chadecka polityk powtórzyła zobowiązanie Niemiec do osiągnięcia wydatków na cele obronne w wysokości 1,5 proc. PKB w 2024 roku, a następnie dążenia do 2 proc. PKB.
Wcześniej podobną deklarację złożył minister spraw zagranicznych Heiko Maas, przebywający w Waszyngtonie na uroczystościach związanych z jubileuszem Sojuszu. "Zobowiązaliśmy się więcej inwestować w obronność i dotrzymujemy słowa" - powiedział.
Wypowiedzi niemieckich polityków to reakcja na wystąpienie wiceprezydenta USA, który w środę ostro skrytykował Berlin za niedotrzymywanie sojuszniczych zobowiązań. Jako najsilniejsza gospodarka w Europie "Niemcy muszą robić więcej" - oświadczył Mike Pence.
W 2014 roku podczas szczytu w walijskim Newport państwa NATO zobowiązały się, że w ciągu 10 lat podniosą wydatki na cele wojskowe do 2 proc. PKB rocznie. Niemcom trudno będzie spełnić nawet własną późniejszą obietnicę - 1,5 proc. Założenia planów budżetowych ministra finansów Olafa Scholza (SPD) na lata 2020-2023 przewidują wręcz obniżenie odsetka PKB przeznaczanego na obronność. W 2023 roku ma on wynieść 1,26 proc. PKB.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych