gm24
Złożono już 783,6 tys. wniosków dot. skorzystania z rozwiązań oferowanych w ramach tarczy antykryzysowej - poinformowało w środę Ministerstwo Rozwoju. Najwięcej z nich dotyczy zwolnienia ze składek do ZUS za marzec - maj 2020 r.
Jak podał resort w środę rano w komunikacie, najwięcej wniosków (542 tys. 96) dotyczy zwolnienia ze składek do ZUS za marzec - maj 2020 r. Kolejne - świadczenia postojowego dla osób prowadzących działalność gospodarczą (138 tys. 27) oraz dofinansowania do wynagrodzeń w okresie przestoju ekonomicznego, dofinansowania do wynagrodzeń w okresie obniżonego wymiaru czasu pracy (9 tys. 673).
O pożyczki dla mikroprzedsiębiorców złożono 66 tys. 212 wniosków, a ok. 12 tys. – w sprawie świadczenia postojowego dla umów cywilnoprawnych; o odroczenia lub rozłożenia składek ZUS bez opłat złożono 15 tys. 688 wniosków - dodano.
"Dane te pokazują, że rozwiązania pomocowe zawarte w Tarczy Antykryzysowej spotkały się już z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony przedsiębiorstw" - podkreślił resort.
Jak przypomniało MR, zgodnie z badaniem PIE ponad połowa (56 proc.) ankietowanych przedsiębiorstw planuje skorzystać z dofinansowania do utrzymania pracowników w zatrudnieniu, przewidzianego w tarczy antykryzysowej. "Najbardziej zainteresowane tym rozwiązaniem są duże firmy (90 proc. wskazań), a także sektor handlowy (63 proc.)" - zaznaczono. Dodano, że liczba złożonych wniosków o postojowe "już przekroczyła 50 tys.".
Tarcza, jak wskazano, koncentruje się na zapewnieniu bezpieczeństwa pracowników oraz zachowaniu płynności i ciągłości funkcjonowania przedsiębiorstw. "Przyjęliśmy w niej rozwiązania, które w naszej ocenie są najbardziej potrzebne dla utrzymania potencjału polskiej gospodarki na tym etapie walki z gospodarczymi konsekwencjami pandemii" - napisano.
Dofinansowanie miejsc pracy na postojowym lub w obniżonym wymiarze czasu pracy pozwala firmie, jak przypomniano, zredukować koszty pracy od 60 do 75 proc., "co jest bardziej opłacalne niż ponoszenie kosztów zwolnień pracowników, a w przyszłości szkoleń i rekrutacji".
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi
Sea Cargo Charter rozszerza swoją działalność aby przyspieszyć dekarbonizację żeglugi
Hanwha Ocean z ofertą wykupienia Austal
Czarter na podróż – okres ładowania w formule „sztywnej” [Część 1]
Konferencja dt. bezpieczeństwa powodziowego w dorzeczu Wisły z udziałem ministra infrastruktury