ew
W siedzibie zarządu PKN Orlen w Warszawie odbyło się dzisiaj spotkanie prezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz z prezesem PKN Orlen Danielem Obajtkiem. Rozmowy dotyczyły przyszłości strategicznych dla Gdańska i Pomorza spółek Lotosu i Energi.
Przyszłość gdańskich koncernów Energii i Lotosu stoi pod znakiem zapytania. Kilka miesięcy temu PKN Orlen poinformował o chęci zakupu obu przedsiębiorstw.
- Od samego początku wyrażaliśmy duże zaniepokojenie tymi planami – mówi po spotkaniu Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Po pierwsze zawsze przy takich operacjach naturalne są obawy o miejsca pracy. Dla miasta ważne jest również zaangażowanie obu firm w życie lokalnej społeczności, a zarówno Energa, jak i Lotos to ważni partnerzy wielu przedsięwzięć sportowych, kulturalnych czy naukowych.
W spotkaniu z władzami płockiego koncernu udział wziął także Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. inwestycji: - Nie jest tajemnicą, że Lotos planował poważny rozwój swojej produkcji na nowych terenach należących do gdańskiego samorządu, zapowiedzi połączenia z Orlenem rodzą pytania co dalej z tymi planami i rozwojem naszej, pomorskiej firmy.
Podczas spotkania plany rozwoju PKN Orlen przedstawił prezes zarządu Daniel Obajtek. Zapewnił, że jego firma - o ile dojdzie do kupna - zamierza kontynuować plany inwestycyjne zarówno Energii, jak i Lotosu. Według zapewnień prezesa Obajtka, obie gdańskie firmy mają zachować pełną odrębność podatkową, siedziby mają pozostać w Gdańsku. Prezes zapewnił, że nie będzie redukcji etatów, a nowy koncern po połączeniu ma jeszcze bardziej zaangażować się w działania kulturalne, sportowe i naukowo-badawcze.
- Dzisiaj poznaliśmy zarys działań, nasze obawy pozostają aktualne, a te wszystkie wątpliwości mogą rozwiać tylko konkretne decyzje i konkretne działania - poinformowała prezydent Dulkiewicz. - Zdajemy sobie sprawę, że takie decyzje strategiczne podejmuje rząd, niemniej lokalne wspólnoty powinny być wysłuchane przy takich operacjach.
Prezydent Aleksandra Dulkiewicz zaprosiła prezesa Daniela Obajtka na dalsze rozmowy do Gdańska.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych