ew
Ceny ropy naftowej w USA zmierzały do 60 dolarów za baryłkę, ale sentyment na rynku paliw popsuł się po tym, gdy prezydent USA postraszył, że może nałożyć dodatkowe cła na towary importowane z Chin - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na sierpień na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 59,10 USD, po zniżce ceny o 0,49 proc.
Ropa Brent w dostawach na sierpień na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 66,27 USD za baryłkę, po spadku notowań o 0,41 proc.
Zbliża się spotkanie prezydenta USA Donalda Trumpa z prezydentem Chin Xi Jinpingiem - w sobotę w Osace - a tymczasem amerykański przywódca zagroził, że może nałożyć cła na kolejne towary z Chin.
Trump poinformował w środę, że nałoży dodatkowe cła na chiński import, jeśli nie zdoła wynegocjować z przywódcą tego kraju porozumienia handlowego.
"Wprowadzę dodatkowe cła, bardzo istotne dodatkowe cła, jeśli się nie uda, jeśli nie osiągniemy porozumienia" - powiedział Trump w wywiadzie dla telewizji Fox Business Network.
Nie wykluczył przy tym, że na szczycie G20 w Japonii w najbliższy weekend uda się uzyskać z Xi porozumienie, które zapobiegnie takim sankcjom.
"Trump znów wznieca kurz wojny handlowej" - mówi Stephen Innes, partner zarządzający Vanguard Markets.
W USA tymczasem maleją zapasy paliw - zapasy ropy naftowej w USA w ubiegłym tygodniu spadły o 12,79 mln b., czyli o 2,7 proc., do 469,58 mln baryłek - poinformował amerykański Departament Energii (DoE). Rynek oczekiwał spadku zapasów o 2,9 mln baryłek. To najmocniejszy spadek zapasów ropy w USA od niemal roku.
Z kolei zapasy benzyny spadły w tym czasie o 996 tys. baryłek, czyli o 0,43 proc., do 232,23 mln baryłek. Rezerwy paliw destylowanych, w tym oleju opałowego, spadły zaś o 2,44 mln b., czyli o 1,91 proc. do 125,38 mln b. - podał DoE.
"Spadek zapasów jest pozytywnym czynnikiem dla cen ropy w dłuższej perspektywie, ale rynek na razie jest bardziej skoncentrowany na tym, co nastąpi szybciej" - mówił Innes, nawiązując do szczytu w Osace.
Podczas poprzedniej sesji ropa na NYMEX w USA zyskała 2,7 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych