sons
Udział finansowy Banku Pekao S. A. w projekcie Polimery Police to ok. 230 mln dolarów - poinformował w poniedziałek bank w komunikacie.
Zaznaczono, że Bank Pekao S.A. jest największym kredytodawcą oraz agentem kredytu, agentem zabezpieczeń, bankiem rachunków i podmiotem zapewniającym instrumenty hedgingowe w konsorcjum banków finansujących projekt Polimery Police. Ponadto - jak czytamy - razem z Pekao Investment Banking, bank był koordynatorem przy pozyskiwaniu finansowania projektu.
Wskazano, że projekt Polimery to jedna z największych inwestycji przemysłowych ostatnich lat w Polsce. Wartość całego finansowania udzielonego przez konsorcjum wynosi ponad 1,3 mld USD z podziałem na transze inwestycyjne i obrotowe oraz kredyt VAT. Udział Banku Pekao to równowartość około 230 mln dolarów.
Napisano, że projekt Polimery Police jest realizowany przez Grupę Azoty we współpracy z Grupą Lotos oraz koreańskimi firmami Hyundai i KIND. Celem projektu jest budowa zintegrowanego kompleksu petrochemicznego, którego moce produkcyjne wyniosą 437 tys. ton polipropylenu rocznie. Wyjaśniono, że polipropylen jest jednym z najpopularniejszych tworzyw sztucznych o szerokim zastosowaniu w wielu gałęziach przemysłu, w tym między innymi w produkcji opakowań produktów spożywczych, sprzętu medycznego czy mebli.
Jak czytamy, kompleks będzie składał się z instalacji do produkcji propylenu, instalacji do produkcji polipropylenu, terminala przeładunkowo-magazynowego, infrastruktury logistycznej (w tym rozbudowywanego portu w Policach) oraz instalacji towarzyszących. "Projekt ma strategiczne znaczenie dla polskiej gospodarki, m.in. ze względu na znaczący wpływ na redukcję deficytu handlowego w obszarze tworzyw sztucznych, zwiększenie niezależności surowcowej Polski (nowy terminal paliw płynnych w Policach), zapewnienie nowych miejsc pracy dla wysoko wykwalifikowanej kadry i jako baza do rozwoju polskiej nauki" - czytamy.
"Cieszę się, że bierzemy znaczący udział w finansowaniu tego strategicznego, zaawansowanego technologicznie projektu i że pozostajemy bankiem pierwszego wyboru dla największych polskich firm" – mówi cytowany w komunikacie p.o. prezesa Banku Pekao Leszek Skiba. Dodał, że zbudowanie struktury finansowania dla inwestycji o tej skali wymagało koordynacji prac kilkunastu polskich, zagranicznych i międzynarodowych instytucji finansowych oraz kilkunastu miesięcy pracy kompetentnych i doświadczonych zespołów projektowych.
"Grupa Pekao (...) posiada dedykowany zespół specjalizujący się w finasowaniach w strukturze projektowej, dzięki czemu jest liderem w tym sektorze w Polsce. Jako jedna z niewielu instytucji na rynku jesteśmy w stanie pełnić role doradcze, koordynacyjne i strukturyzujące w tak złożonych przedsięwzięciach" – podsumowuje dyrektor Departamentu Bankowości Inwestycyjnej i Nieruchomości Komercyjnych Banku Pekao S.A. oraz wiceprezes Pekao Investment Banking Dieter Lobnig. (PAP)
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych