pc
Minister Marek Gróbarczyk szkodzi polskiej gospodarce, a resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej stał się resortem propagandy - mówił Tadeusz Aziewicz (PO-KO) uzasadniając wniosek o wotum nieufności dla ministra.
Za odrzuceniem wniosku opowiada się komisja Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
O dymisję ministra wnioskuje Klub Parlamentarny Platforma Obywatelska-Koalicja Obywatelska. "Poważne problemy występują we wszystkich obszarach aktywności ministra" - argumentował Aziewicz.
Zarzucił on resortowi kierowanemu przez Gróbarczyka, że obecnie "stocznie są w realnej ruinie", a sam szef resortu sprawuje fatalny nadzór właścicielski nad przedsiębiorstwami.
"Minister Gróbarczyk jest też twarzą kontrowersyjnej, potężnej inwestycji realizowanej wbrew rachunkowi ekonomicznemu" - zaznaczył poseł wskazując, że chodzi o przekop Mierzei Wiślanej. "Koszty przekopu szacowane na 880 mln zł mają być pokryte z budżetu państwa, eksperci przewidują, że będą one znacznie wyższe" - dodał.
"Po trzech latach rządów PiS trudno wskazać konkretne pozytywne efekty aktywności ministra Gróbarczyka i jego zaplecza. Ma ona charakter głównie werbalny ale prowadzi do marnowania szans i publicznych środków" - dodał.
Wnioskodawcy uważają też, że główna aktywność szefa resortu odpowiedzialnego za gospodarkę morską i żeglugę śródlądową to kreowanie i upowszechnianie czarnego wizerunku gospodarki morskiej pod rządami koalicji PO-PSL oraz składanie nierealistycznych obietnic, na ogół odwołujących się do sentymentów wywodzących się z czasów minionych.
"Jako poseł, głupszego uzasadnienia wniosku o wotum nieufności, dla jakiegokolwiek ministra jeszcze nie słyszałem, a trochę w parlamencie zasiadam. Mam nadzieję, że ten wniosek upadnie" - odpowiedział na zarzuty Aziewicza Krzysztof Zaremba (PiS), przedstawiając opinię komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej dotyczącą odwołania ministra.
Powiedział, że resort ministra Gróbarczyka próbuje odbudować przemysł stoczniowy, który został doprowadzony do ruiny przez poprzednie rządy koalicji PO-PSL. "Dzisiaj Stocznia Szczecińska realizuje zamówienia, przeszła też audyty banków niemieckich" - stwierdził Zaremba.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych