sons
Musimy zastanowić się jak odzyskać także rynek wewnętrzny - powiedział w sobotę PAP minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski. Podkreślił, że planowane powstanie polskiej sieci sklepów związane jest m.in. z pozycją polskiego rolnika w systemie, w którym dominują zagraniczne podmioty.
"Sieć sklepów ma być jednym z elementów budowania Krajowej Grupy Spożywczej, która jest w tej chwili realizowana przez Ministerstwo Aktywów Państwowych. To kontynuacja idei wypracowanej w Ministerstwie Rolnictwa" - powiedział PAP Ardanowski, który w Grubnie (Kujawsko-Pomorskie) uczestniczył w regionalnych Dniach Pola.
Dodał, że obecny etap tego projektu — to analiza konkretnych firm, które miałyby stanowić holding. Ardanowski podkreślił, że nie można skupiać się tylko na zdejmowaniu nadwyżek produkcji w poszczególnych sektorach.
"Jeżeli byśmy tylko tak patrzyli, to staniemy w końcu przed dylematem, co dalej z tą produkcją robić. Oczywiście podstawowym kierunkiem zagospodarowania ma być eksport i działania proeksportowe będą najważniejsze" - mówił w rozmowie z PAP Ardanowski.
Dodał, że trzeba jednak się zastanowić nad odzyskaniem rynku wewnętrznego przy dominującej roli zagranicznych sieci handlowych.
"Taki układ powoduje, że rolnicy są najsłabszym ogniwem i na tym przegrywają. To, jaki segment handlu artykułami rolno-spożywczymi — czy handel detaliczny, czy hurtowy powinien być realizowany w ramach takiej działalności — będzie zależało od chłodnej analizy przeprowadzonej w Ministerstwie Aktywów Państwowych" - powiedział Ardanowski.
Podkreślił, że za wcześnie o tym mówić i coś przesądzać. (PAP)
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych