ew
W ciągu ostatnich tygodni Spółka Mostostal Pomorze podpisała dwie atrakcyjne umowy z norweską firmą Aker Solutions AS. Nowe kontrakty związane są z prefabrykacją konstrukcji stalowych dotyczących rozbudowy dwóch różnych norweskich instalacji.
Pierwszym podpisanym kontraktem jest projekt o nazwie Troll Phase 3
Podpisany na początku lutego projekt jest składową rozbudowy jednej z trzech platform wiertniczych, umieszczonych i funkcjonujących na polu gazowo-naftowym o nazwie Troll.
Złoże Troll zlokalizowane jest na Morzu Północnym, około 80 km od miasta Bergen. Jest to niewątpliwie największe źródło gazu w Norwegii. Przypada na nie jedna trzecia norweskiego wydobycia i 48% zasobów gazowych tego kraju.
Produkcja na tym polu naftowym rozpoczęła się już w roku 1995. Dzięki rozbudowie będzie kontynuowana aż do roku 2050.
W zakresie prac Mostostalu Pomorze jest prefabrykacja około 200-u ton konstrukcji stalowej podzielonej na 3 sekcje, stanowiące pokłady platform. Wykonanie wraz z montażem podpór i wyposażenia ma być również częścią tego zakresu. Prace zaplanowane są do końca lipca 2019 roku.
Drugim podpisanym kontraktem jest projekt Mongstad RHP
W ramach umowy zawartej w dniu 12.03.2019 Mostostal ma za zadanie prefabrykację czterech stalowych modułów o łącznej masie około 500 ton wraz z obarierowaniem i schodami. Ta słupowo-ramowa konstrukcja wchodzi w skład rafinerii w Mongstad. Zakres prac dodatkowo obejmuje również wykonanie i montaż podpór rur, wsporników elektrycznych oraz podpór sprzętu.
Umiejscowiona niedaleko Bergen rafineria w Mongstad powstała w roku 1975 i jest dotychczas największym tego typu zakładem w Norwegii. Wspólnie prowadzona przez koncerny Equinor i Shell rafineria jest w stanie przerobić koło 200 tys. baryłek ropy naftowej dziennie. Jej wyroby są eksportowane do krajów Europy, Azji i Ameryki Północnej.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich