Przez kolejny rok wycieczkowce otrzymają zakaz wstępu na kanadyjskie wody w celu powstrzymania pandemii COVID-19. Zakaz został przedłużony do 28 lutego 2022 roku i dotyczy wszystkich wycieczkowców komercyjnych przewożących więcej niż 100 pasażerów a także rekreacyjnych jednostek pływających działających w Arktyce, z wyjątkiem tych używanych przez mieszkańców regionu.
Poprzednio, wprowadzony w marcu 2000 roku, zakaz dotyczył statków przewożących więcej niż 500 pasażerów.
Kanadyjski minister transportu, Omar Alghabra, powiedział, że zakaz jest konieczny, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się nowej mutacji koronawirusa i jego odmian, aby chronić narażone społeczności.
Mówi, że pozwoli to organom zdrowia publicznego skupić się na pilnych kwestiach, takich jak wprowadzenie szczepionki COVID-19.
Lane Farguson z Halifax Port Authority mówi, że jego zespół był przygotowany na tę wiadomość.
- Zakaz nie będzie miał bezpośredniego wpływu na pracowników władz portowych, ponieważ obejmą oni inne stanowiska w trakcie zawieszenia rejsu. Udało nam się przenieść pracowników do innych obszarów, więc nie widzieliśmy utraty miejsc pracy - powiedział Farguson.
Średnio 175 statków wycieczkowych wpływających do Atlantyku Kanady przez Halifax. Około 300 000 pasażerów statków wycieczkowych odwiedza Halifax każdego roku.
Rynek statków wycieczkowych jest jednym z głównych czynników ekonomicznych na wschodnim wybrzeżu. Turyści, którzy często wjeżdżają do Kanady przez Halifax, odwiedzą również wiejskie części Maritimes, takie jak Peggy’s Cove, Cape Breton i P.E.I.
Przemysł wycieczkowy w Kolumbii Brytyjskiej to branża warta wiele miliardów dolarów. Według portu w Vancouver branża wycieczkowa ma kluczowe znaczenie dla ożywienia gospodarczego regionu.
- Branża wycieczkowa w Vancouver ma kluczowy wpływ na lokalną gospodarkę, generując 2,2 miliarda dolarów całkowitego wpływu gospodarczego - czytamy w komunikacie prasowym.
Farguson twierdzi, że biorąc pod uwagę restauracje, hotele i atrakcje turystyczne, statki wycieczkowe generują miliony dolarów na wschodnim wybrzeżu.
- Ponieważ żaden statek nie jest wzywany drugi rok z rzędu, pozostawi to znaczną lukę finansową w prowincji - powiedział Farguson.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek