Niemiecki operator portowy, Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), zakupił większościowy udział w multifunkcjonalnym terminalu Piattaforma Logistica Trieste (PLT), znajdującym się we włoskim porcie w Trieście.
Przejęcie 50,01 procent akcji zostało zakończone 7 stycznia tego roku, po tym jak uzyskano potwierdzenie od Włoskiej Rady Ministrów i spełniono dodatkowe formalne warunki zamknięcia.
Terminal przeładunkowy zmieni nazwę na HHLA PLT Italy ma rozpocząć rozszerzoną działalność w lutym.
- Cieszymy się, że zakup większościowego pakietu został sfinalizowany. Podczas podpisywania kontraktu w Trieście 28 września ubiegłego roku nasze zaangażowanie w porcie adriatyckim spotkało się z dużym uznaniem, zwłaszcza z Włoch - skomentowała Angela Titzrath, prezes zarządu HHLA.
- Od tego czasu intensywnie pracujemy nad integracją terminalu w Trieście z naszą grupą. Chcemy rozszerzyć HHLA PLT Włochy, aby stać się ważnym południowym węzłem w naszym porcie i sieci intermodalnej – dodała.
- Bardzo się cieszymy z obecności HHLA. Daje to PLT i portowi w Trieście bardzo ekscytującą perspektywę wzrostu - powiedział Francesco Parisi, dyrektor generalny Grupy Francesco Parisi, współwłaściciel HHLA PLT Italy.
Terminale HHLA PLT Italy znajdują się na terenie Wolnego Portu w Trieście i zajmują łączną powierzchnię 27 hektarów. W północnej części obiektu obsługiwane są głównie przewozy drobnicowe oraz świadczone są usługi logistyczne.
W części południowej powstaje nowe serce terminalu – na nowej infrastrukturze będzie obsługiwany ruch kontenerowy i RoRo. Znajdzie się tam rampa o szerokości 35 metrów do obsługi RoRo, która będzie obsługiwać najnowszą generację statków RoRo rozmieszczonych na Morzu Śródziemnym.
Przeładunek kontenerów będzie realizowany na nabrzeżu za pomocą samojezdnych dźwigów portowych, a w strefie magazynowej przy pomocy wysokiego składowania. Pierwszy mobilny dźwig portowy został już zainstalowany. Identyczny żuraw zostanie dostarczony w pierwszym kwartale 2021 roku.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie