• <
PZT_980x120_gif_2020

Niemiecka firma zakończyła przejęcie włoskiego terminala

Strona główna Porty, logistyka Niemiecka firma zakończyła przejęcie włoskiego terminala

Niemiecki operator portowy, Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), zakupił większościowy udział w multifunkcjonalnym terminalu Piattaforma Logistica Trieste (PLT) znajdującym się we włoskim porcie w Trieście.

Niemiecka firma zakończyła przejęcie włoskiego terminala - GospodarkaMorska.pl
Port Triest

PMK

11.01.2021 Źródło: własne

Niemiecki operator portowy, Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), zakupił większościowy udział w multifunkcjonalnym terminalu Piattaforma Logistica Trieste (PLT), znajdującym się we włoskim porcie w Trieście.

Przejęcie 50,01 procent akcji zostało zakończone 7 stycznia tego roku, po tym jak uzyskano potwierdzenie od Włoskiej Rady Ministrów i spełniono dodatkowe formalne warunki zamknięcia.

Terminal przeładunkowy zmieni nazwę na HHLA PLT Italy ma rozpocząć rozszerzoną działalność w lutym.

- Cieszymy się, że zakup większościowego pakietu został sfinalizowany. Podczas podpisywania kontraktu w Trieście 28 września ubiegłego roku nasze zaangażowanie w porcie adriatyckim spotkało się z dużym uznaniem, zwłaszcza z Włoch - skomentowała Angela Titzrath, prezes zarządu HHLA.

- Od tego czasu intensywnie pracujemy nad integracją terminalu w Trieście z naszą grupą. Chcemy rozszerzyć HHLA PLT Włochy, aby stać się ważnym południowym węzłem w naszym porcie i sieci intermodalnej – dodała. 

- Bardzo się cieszymy z obecności HHLA. Daje to PLT i portowi w Trieście bardzo ekscytującą perspektywę wzrostu - powiedział Francesco Parisi, dyrektor generalny Grupy Francesco Parisi, współwłaściciel HHLA PLT Italy.

Terminale HHLA PLT Italy znajdują się na terenie Wolnego Portu w Trieście i zajmują łączną powierzchnię 27 hektarów. W północnej części obiektu obsługiwane są głównie przewozy drobnicowe oraz świadczone są usługi logistyczne.

W części południowej powstaje nowe serce terminalu – na nowej infrastrukturze będzie obsługiwany ruch kontenerowy i RoRo. Znajdzie się tam rampa o szerokości 35 metrów do obsługi RoRo, która będzie obsługiwać najnowszą generację statków RoRo rozmieszczonych na Morzu Śródziemnym.

Przeładunek kontenerów będzie realizowany na nabrzeżu za pomocą samojezdnych dźwigów portowych, a w strefie magazynowej przy pomocy wysokiego składowania. Pierwszy mobilny dźwig portowy został już zainstalowany. Identyczny żuraw zostanie dostarczony w pierwszym kwartale 2021 roku. 

Źródło:
własne
port_gdańsk_390x100_2020

Surowce

 Ropa brent 54,94 $ baryłka  0,35% 02:55
 Cyna 21495,00 $ tona 0,92% 15 sty
 Cynk 2698,00 $ tona -0,66% 15 sty
 Aluminium 2000,00 $ tona -0,50% 15 sty
 Pallad 2379,50 $ uncja  0,11% 02:55
 Platyna 1104,10 $ uncja  0,98% 02:54
 Srebro 25,26 $ uncja  1,00% 02:55
 Złoto 1840,10 $ uncja  0,18% 02:55
invest_gda_390x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.