PMK
Parker RIBs, producent łodzi hybrydowych, rozbudowuje swój zakład w Polsce. Nowa hala produkcyjna powstanie przy już istniejącym zakładzie w Ostródzie.
Parker RIBs to część firmy Parker Poland, która działa w Polsce już od lat 70.. To jeden z pierwszych zakładów na świecie specjalizujących się w budowie łodzi typu RIB (Rigid Inflatable Boats) dla sektorów komercyjnych i rekreacyjnych. To mała, ale bardzo ważna, część usług produkcyjnych świadczonych przez Parker Poland. Parker RIBs dostarczona na rynki rekreacyjny łodzie motorowe o długości od 6 do 8 metrów.
Produkcja RIB-ów rozpoczęła się w Polsce w 1999 roku, gdy Parker rozpoczął współpracę z małym zakładem produkującym łodzie – Model Art. Dzięki inwestycji Parkera firma rozbudowała swoją pierwszą halę produkcyjną, a teraz buduje drugą.
- Nie produkujemy masowo łodzi hybrydowych i rzadko kiedy naszymi klientami są klienci indywidualni. Ogółem rocznie powstaje u nas od 20 do 30 tych jednostek – powiedział Andre Scott z Parker UK.
Największym RIB-em, który wybudował zakład, jest Parker 1600 Interceptor. Dwie tego typu jednostki zamówił bułgarski SAR. 16-metrowe łodzie motorowe zostały specjalnie przystosowane do akcji poszukiwawczych i ratunkowych.
Najnowszy produkt Parkera to łódź 1200 Enforcer, dostępna w wersji otwartej i ze sterówką. Jednostka przeznaczona jest na rynki militarne i paramilitarne. Cechują ją długość 12 metrów i szerokość 3,9 metrów.
Jedną z ostatnich łodzi, którą przekazał Parker była 900 Baltic Safety Rescue Vessel - jednostka zakupiona przez firmę budującą duży terminal ropny i port na Bliskim Wschodzie.
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu