"Przystosowanie się do zmian. Nowa rzeczywistość sektora portowego." - to tematy przewodnie międzynarodowego seminarium internetowego Organizacji Portów Bałtyckich (Baltic Ports Organization), które odbyło się w dniach 3-4 września br.
Wydarzenie poświęcone było dogłębnej analizie obecnego stanu światowej gospodarki, w tym sektora portowego, zmagających się z wyzwaniami wywołanymi przez koronawirusa. W ramach licznych paneli dyskusyjnych rozważano m.in., czy cyfryzacja może być odpowiedzią na światowe sytuacje kryzysowe oraz jakie działania muszą podjąć europejskie porty, aby zachować konkurencyjność w następnej dekadzie.
Organizacja Portów Bałtyckich każdego roku we wrześniu jest organizatorem Konferencji Portów Bałtyckich. To najważniejsze coroczne wydarzenie BPO. W jego trakcie uczestnicy wspólnie dyskutują o kluczowych sprawach dotyczących portowego biznesu. Każdego roku konferencja poświęcona jest najbardziej aktualnym wyzwaniom rejonu Morza Bałtyckiego. Jest to także doskonała platforma komunikacji, bowiem oprócz portów członkowskich BPO, uczestniczą w niej przedstawiciele Komisji Europejskiej, organizacje non-profit oraz firmy prywatne. Staranny dobór prelegentów zapewnia wysoki poziom tego wydarzenia, a profesjonalne prezentacje pozwalają ekspertom ds. Bałtyku i uczestnikom konferencji na cenną wymianę doświadczeń w zakresie problematyki portowej, żeglugowej i środowiskowej.
Tegoroczne spotkanie z uwagi na Covid-19 odbyło się z wykorzystaniem Internetu. Przed dwoma laty w 2018 roku Szczecin był gospodarzem takiej konferencji.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania