Firma Allseas z siedzibą w Szwajcarii potwierdziła, że realizacja jednego z najbardziej oczekiwanych od dziesięcioleci statków Pioneering Spirit (wcześniej znany jako Pieter Schelte), zostanie opóźniona aż do pierwszej połowy 2016 r.
Pioneering Spirit mierzy 382 metrów długości i 124 metrów szerokości, jego nośność wynosi 48 tys. ton. Będzie wykorzystywany do instalowania i usuwania części dużych platform wiertniczych, służących do wydobywania ropy naftowej i gazu na Morzu Północnym. Statek wyposażony jest również w system do układania rurociągów.
Statek przybył do Rotterdamu w styczniu 2015 roku ze stoczni DSME w Korei Południowej, w której od 2010 trwała jego budowa. W Rotterdamie trwają prace finalne. Zakładano, że statek wejdzie do słuzby latem tego roku, jednak z powodu opóźnień w dostawach kluczowych części katamaranu, data znacznie sie opóźniła. Rozpoczęcie pracy katamaranu planowane jest obecnie na pierwszą połowę 2016 r. Nie wiemy, ile dokładnie kosztowała budowa tego unikalnego w skali światowej katamaranu. Mówi się o kwocie rzędu 3 mld dolarów.
Firma Allseas została założona w 1985 roku przez Edwarda Heerema. Jest uważana za światowego lidera w zakresie morskich instalacji rurociągów i konstrukcji podwodnych.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek