Firma Allseas z siedzibą w Szwajcarii potwierdziła, że realizacja jednego z najbardziej oczekiwanych od dziesięcioleci statków Pioneering Spirit (wcześniej znany jako Pieter Schelte), zostanie opóźniona aż do pierwszej połowy 2016 r.
Pioneering Spirit mierzy 382 metrów długości i 124 metrów szerokości, jego nośność wynosi 48 tys. ton. Będzie wykorzystywany do instalowania i usuwania części dużych platform wiertniczych, służących do wydobywania ropy naftowej i gazu na Morzu Północnym. Statek wyposażony jest również w system do układania rurociągów.
Statek przybył do Rotterdamu w styczniu 2015 roku ze stoczni DSME w Korei Południowej, w której od 2010 trwała jego budowa. W Rotterdamie trwają prace finalne. Zakładano, że statek wejdzie do słuzby latem tego roku, jednak z powodu opóźnień w dostawach kluczowych części katamaranu, data znacznie sie opóźniła. Rozpoczęcie pracy katamaranu planowane jest obecnie na pierwszą połowę 2016 r. Nie wiemy, ile dokładnie kosztowała budowa tego unikalnego w skali światowej katamaranu. Mówi się o kwocie rzędu 3 mld dolarów.
Firma Allseas została założona w 1985 roku przez Edwarda Heerema. Jest uważana za światowego lidera w zakresie morskich instalacji rurociągów i konstrukcji podwodnych.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth