pc/mpit.gov.pl
Jakie konsekwencje dla polskich przedsiębiorców będzie miał brexit i jak najskuteczniej się do niego przygotować – o tym dziś rozmawiali przedsiębiorcy z ekspertami rządowymi z resortów - przedsiębiorczości i technologii, spraw zagranicznych oraz finansów. Spotkanie, które miało formułę warsztatową odbyło się w MPiT.
Punktem wyjścia do dyskusji było zaprezentowanie przedsiębiorcom bieżącego stanu negocjacji brexitu oraz omówienie możliwych scenariuszy ich wyników. W trakcie dyskusji z uczestnikami spotkania eksperci przybliżyli również skutki biznesowe ewentualnego urzeczywistnienia się nieuporządkowanego scenariusza wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.
– Wspieramy zdolności adaptacyjne polskich firm, które umożliwią im zintegrowanie, budowanie oraz rekonfigurację własnych zasobów i kompetencji, tak aby dostosować się do obiegu gospodarczego po brexicie. Zależy nam na ścisłej współpracy i dialogu z przedsiębiorcami, ponieważ brexit wymaga mobilizacji na najwyższym poziomie zarówno ze strony instytucji publicznych, jak i samych przedsiębiorców – powiedział wiceminister przedsiębiorczości i technologii Marcin Ociepa.
Spotkanie to jedna z wielu zaplanowanych inicjatyw przez MPiT w porozumieniu z MSZ, które mają na celu optymalne przygotowywanie polskich przedsiębiorców do rzeczywistości postbrexitowej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych